5 głównych elementów skutecznej strategii SEO
Skuteczna strategia marketingowa SEO musi być wielowymiarowa. To w zasadzie zespół działań komplementarnych wobec siebie. Jeśli do każdego podejdziemy z należytą starannością, to możemy być spokojni o wysoką pozycję strony w rankingu wyszukiwania.
Reklama AdWords
Podstawowym sposobem ułatwiającym zbudować rozpoznawalność nowej firmie w sieci (lub stawiającej dopiero pierwsze kroki w tym środowisku) jest reklama AdWords. Według wielu ekspertów korzystanie z tego rodzaju promocji, pozytywnie wpływa na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponadto pozwala zaistnieć w sponsorowanych wynikach, prezentowanych przez Google na frazy związane z profilem działalności firmy (sami możemy ustalić słowa, na jakie będzie wyświetlana nasza reklama – ponadto możemy ustalić stawki, które jesteśmy gotowi zapłacić) powyżej naturalnych wyników (lub obok). Do momentu, kiedy nasza strona nie zajmie odpowiedniego miejsca w rankingu organicznych wyników, możemy tą drogą wygenerować ruch na naszej stronie. Pomoże nam także zwiększyć liczbę wejść na stronę, a to już wskaźnik bezpośrednio uwzględniany przez algorytm Google przy wyliczaniu pozycji strony. Reklama AdWords ma wiele zalet. Jedną z ważniejszych jest fakt, że to my sami decydujemy o budżecie, jaki chcemy przeznaczyć na ten rodzaj promocji. Ponadto najnowsza odsłona reklamy AdWords pozwala prowadzić tzw. kampanie rozszerzone. Umożliwiają wyświetlanie reklam dostosowanych do potrzeb klienta (czyli lokalizacji, pory dnia i urządzenia, którego używają) bez konieczności tworzenia oddzielnych kampanii i zarządzania nimi. W nowym modelu można jeszcze bardziej precyzyjnie ustalić parametry wyświetlania (czy będzie widoczna na komputerach stacjonarnych czy urządzeniach mobilnych – domyślnie wyświetlana będzie na wszystkich rodzajach sprzętu). Do dyspozycji firm są także nowe modyfikatory, dzięki którym można ustawić wskaźniki wyszukiwania (wyznaczyć stawkę odnośnie lokalizacji, czasu i urządzenia). Udoskonalono także sitelinki, można je różnicować odnośnie dni i godzin, co czyni je optymalnym narzędziem w czasowych akcjach promocyjnych.
Artykuły sponsorowane
Wartościowe treści to rzecz najważniejsza w SEO – taki komunikat od lat powtarzany jest przez twórców wyszukiwarki Google. Nie chodzi tylko o teksty publikowane na stronie, ale wszystkie artykuły dostępne w sieci, których autorem jest marka. Content Marketing to obecnie najmodniejsza strategia komunikacji marketingowej w Internecie. Firmy przy pomocy atrakcyjnych treści starają się zwrócić uwagę konsumentów na swoją ofertę. Według badań klienci od marek oczekują rzeczowych analiz, raportów i ekspertyz. Artykuły sponsorowane można zamieszczać na wszelkiego rodzaju portalach branżowych i informacyjnych. Wszędzie tam gdzie są klienci marki. Są doskonałym narzędziem nie tylko do pozyskiwania ważnych linków do naszej strony (najcenniejsze są odnośniki z portali tematycznie związanych z profilem działania naszej firmy), ale także sposobem na wykreowanie firmy jako specjalisty w danej dziedzinie. Przy ich pomocy promujemy naszą marką oraz generujemy ruch na stronie.
Social Media
W chwili obecnej, co prawda nie ma żadnych wiarygodnych argumentów o bezpośredniej roli serwisów społecznościowych w ustalaniu pozycji w rankingu wyszukiwania, to jednak nie można ich ignorować przy prowadzeniu działań SEO. Według analiz duży odsetek wejść na strony firmowe pochodzi z profili w tych serwisach. Prawie co trzeci wynik wyszukiwania to profil firmowy na jednym z najbardziej znanych serwisów. Według ekspertów sygnały z nich, można traktować identycznie jak rekomendacje wyrażone naszej firmie w innych miejscach w sieci.
Serwisy społecznościowe to bardzo przyszłościowy obszar Internetu. Według socjologów zmieniły one bezpowrotnie model komunikacji w sieci. Dzisiaj nikt sobie już nie wyobraża aktywności w sieci bez nich. Nawet jak jedne będą przemijać, a drugie szybko zyskiwać popularność, to jednak będą wciąż przyciągały uwagę internautów. Prędzej czy później będzie je musiał zauważyć gigant z Mountain View.
e-PR
Internet to doskonała płaszczyzna nie tylko do prowadzenia wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji, ale także do kreowania wizerunku i budowania siły marki. Znana marka o nieskazitelnej reputacji zawsze może liczyć na większe zainteresowanie klientów i wyszukiwarki Google. Rozpoznawalność jest kluczowym czynnikiem generującym ruch na stronie.
Firmy mogą budować dobre stosunki z otoczeniem na własnych platformach lub korzystać z możliwości branżowych portali i serwisów społecznościowych. Jeśli chodzi o firmowe kanały, to niezastąpioną rolę grają tutaj blogi korporacyjne. Ich ogromna przewaga nad innymi narzędziami polega na fakcie, że firma może całkowicie kontrolować przekaz. Ponadto umożliwiają publikację różnego rodzaju treści. Obecnie najmodniejszym trendem w tym zakresie jest prowadzenie komunikacji na profilach w serwisach społecznościowych. To doskonała szansa na szybkie dotarcie z komunikatem do dużej grupy konsumentów. Idealnie nadaje się do promowania treści opublikowanych w innych miejscach w sieci. Jednakże to także wyzwanie, przedsiębiorstwa muszą się liczyć z negatywnymi opiniami wyrażanymi w komentarzach. W skutecznym e-PR nie może także zabraknąć współpracy z branżowymi portalami. Firmy coraz częściej starają się pokazać swoim klientom firmę od „kulis”, pozwalają zajrzeć do laboratoriów i ośrodków rozwojowych. Nie ma lepszego miejsca niż tego rodzaju środowisko. W zamian za dostarczenie wartościowych treści, można uzyskać odnośnik do naszej strony. Hiperłącza z popularnych portali tematycznych, na których nie brakuje poważnych analiz i ekspertyz uznanych w danej dziedzinie autorytetów, bardzo cenione są przez algorytm Google.
Najbardziej cenne są z portali językowo i tematycznie bliskim profilowi działania firmy. Najlepiej skupić się na serwisach, które nie tylko, że cieszą się popularnością wśród internetowej społeczności i naszych klientów, ale także mają swoją uznaną renomę i są wysoko cenione przez algorytm Google.
Budowa bazy linków powinna być oparta na pewnym planie, który będziemy systematycznie realizowali. To znaczy, że nie można w jednej chwili „podpiąć” dużej ilości linków do naszej strony. Należy to robić sukcesywnie, rozłożyć cały proces w czasie. Nie warto także nadużywać dodawania hiperłączy z jednego tekstu. Należy także uważać na strony niezaindeksowane lub usunięte z indeksu, nie mają one żadnej wartości jako źródło linków.
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Przykładowe nośniki reklamy
Wielu ludzi jest wzrokowcami, dlatego współczesne firmy starają się wykorzystywać ten fakt. Chodzi tutaj o stosowanie przeróżnych nośników reklamy, pochodzących od sprawdzonych i profesjonalnych wykonawców. Zasadniczo nazywa się to identyfikacją
Infografiki w wizualnej komunikacji marketingowej
Obrazy, filmy i grafiki zaczynają ostatnio dominować w komunikacji marketingowej prowadzonej przez firmy w Internecie. Jednym z bardziej popularnych formatów w komunikacji wizualnej są infografiki. Prz ich pomocy można w
Budowanie najlepszego wizerunku marki
W skutecznym marketingu liczy się przede wszystkim konsekwencja w działaniu i regularność. Niezbędna jest także bardzo dokładna analiza, dokonywana w cyklicznych odstępach, aby stwierdzić, czy faktycznie przynoszą one spodziewane rezultaty.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!