6 sposobów na optymalizację postów blogowych w wyszukiwarkach

6 sposobów na optymalizację postów blogowych w wyszukiwarkach

Jeżeli już masz bloga, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest blogowanie w biznesie. Ale czy już wiesz jak zoptymalizować posty blogowe, aby stały się bardziej przystępne dla wyszukiwarek? Prawdę powiedziawszy wielu blogerów nie potrafi skorzystać z potencjału, jaki daje im marketing poprzez prowadzenie bloga. Poprzez dostarczenie świeżej, jakościowej treści i wykonanie podstawowych zabiegów optymalizacyjnych w swoim poście, możesz zyskać dzięki wielu możliwościom, jakie daje blogowanie.

Oto sześć porad SEO, które pozwolą, by Twój blog został zauważony.

1. Zrób swój własny research. Sprawdzenie słów kluczowych jest czynnością niezbędną przy optymalizacji artykułu na stronie. Jest szansa, że słowa kluczowe w Twoim artykule pojawiają się naturalnie, samoistnie, bez Twojej wiedzy o tym, dzięki temu że treści, jakich dostarczasz na dany temat są wystarczająco wartościowe. Jednakże, istnieje wiele narzędzi i technik związanych ze znalezieniem odpowiednich słów kluczowych do Twojego bloga, których mogłeś nie brać pod uwagę. Google Adwords Keyword Tool i semrush. com Obie oferują wspaniałe narzędzia, które pozwalają znaleźć słowa kluczowe związane z tematem, a nawet szpiegowania konkurencji, aby zobaczyć, jakie słowa i zwroty przynoszą jej duży ruch na stronach internetowych.

2. Wykorzystaj słowa kluczowe w toku całego postu, „rozciągnij je” po całym tekście. Kiedy już wybrałeś kilka wartościowych, relewantnych słów kluczowych, ważne jest, by umieścić je tam, gdzie będą najlepiej oddziaływać na roboty indeksujące, a także użytkowników internetu poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę.

Spróbuj umieścić je w następujących miejscach:

  • Tytule
  • Nagłówkach i podtytułach
  • Zdaniu wprowadzającym
  • Akapicie podsumowującym
  • Anchor text (tekst hiperłącza do innych stron na Twojej witrynie powiązanych tematycznie lub inaczej )
  • W znaczniku tytułowym i meta opisach

Jedna uwaga: nie wolno angażować się w upychanie słów kluczowych gdziekolwiek się da – utrudnia to właściwe odczytanie tekstu. Poza tym, taka praktyka oprócz tego, że zrazi do Ciebie Twoich czytelników, to także może spowodować nałożenie kar przez Google. Kilka strategicznie rozmieszczonych słów kluczowych spełni swoje zadanie.

3. Optymalizuj swoje obrazy. Jeżeli chcesz załadować zdjęcie na swoim blogu, upewnij się że nazwa pliku zawierającego zdjęcia ma słowa kluczowe, a także wypełnij alternatywne pola tekstowe zwięzłymi, ale bogatymi w słowa kluczowe opisami zdjęcia.

4. Odwołuj się do innych autorów za pomocą linków. Kiedy wspominasz innego blogera w Twoim artykule lub nawiązujesz do posta spoza Twojej witryny, dodaj link z informacją o źródle, jakim się posługujesz. Nie jest to tylko kwestią dobrych manier, ale może również sprawić, że na stronie źródłowej – jeżeli będziesz akurat miał łut szczęścia – autor umieści link do Twoich materiałów bądź też pojawi się tam w jakiejś formie wzmianka o tym, co robisz. Jakościowe linki, tj. te, które prowadzą do Twojej strony internetowej umieszczane na uznanych, popularnych stronach www są wartościowym dobrem dla każdej strony mającej na uwadze polepszenia swoich osiągów w Wynikach Wyszukiwania.

5. Daj czytelnikom możliwość zasubskrybowania Twojego bloga. Umieść w widocznym miejscu przycisk subskrypcji RSS i daj możliwość swoim gościom zasubskrybowania Twoich postów poprzez email, wtedy, kiedy to możliwe. Pozwala to czytelnikom Twojego bloga mieć natychmiastowe powiadomienia o nowych wiadomościach bez potrzeby sprawdzania co pewien okres czasu bezpośrednio Twojej strony w poszukiwaniu nowych treści.

6. Za pomocą mediów społecznych poszerz zasięg swojego bloga. Jeżeli prowadzisz małą firmę, możesz wykorzystać Facebook, Twitter, Google+ i pozostałe media społecznościowe w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi i istniejącymi klientami. Dlaczego by nie promować treści swojego bloga na tych stronach w celu jeszcze większego wyeksponowania strony w internecie? Darmowe programy takie jak HootSuite ułatwiają dodawanie odnośników do Twoich najnowszych postów w mediach społecznościowych za pomocą kilku kliknięć. Można nawet zaplanować swoje posty przed czasem!

Przestrzegając tych prostych porad SEO, można polepszyć pozycję swojej strony w rankingach wyszukiwarek, zwiększyć ruch na stronie, a także bazę klientów.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Czym jest audyt SEO? Sprawdź na https://mediaclick.pl/.

Previous Oczy a komputer – jak je chronić?
Next Powstał Tinder dla branży SEO

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Promocja na miarę potrzeb klienta

Czasami jest tak, że działania mające na celu spopularyzowanie danej marki, czy też konkretnego produktu nie przynoszą zamierzonych rezultatów. Zwykle powodem niepowodzenia jest powierzenie kampanii reklamowej niewłaściwym osobom. Na szczęście

Mobile marketing 0 Comments

SEO Mobilne – struktura i design strony

Po ostatnich zmianach algorytmu, strony www przystosowane do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych są traktowane priorytetowo (zarówno w wyszukiwarce mobilnej, jak i stacjonarnej). Jednak nie można oczekiwać, że spełnienie tylko

Social media 0 Comments

Jak reklamować swoją firmę w Internecie?

O konieczności przygotowania kreatywnej reklamy wie każdy początkujący oraz doświadczony przedsiębiorca. Dzięki temu jest w stanie dotrzeć do większej grupy klientów, zainteresować ich swoją ofertą, pobudzić wyobraźnię, zachęcić do zakupów

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź