Prowadzenie fanpage to nie bajka!
Kiedyś działania na Facebooku przypominały charytatywną działalność, gdzie wszystko było za darmo. Popularność postów opierała się w głównej mierze na realnym zainteresowaniu – jednak, nie ukrywajmy, było ono napawdę niewielkie. Posty na fanpage`u firmowym mogły liczyć na kilka lajków, może jakieś udostępnienie. Jedynie firmy z silną pozycją na rynku były dobrze rozpoznawalne.
Dziś nawet mały sklepik ma szansę na wielką popularność! Jak jednak to osiągnąć? Wystarczy być za pan brat z najlepszym kanałem reklamowym jakim jest Facebook.
Sposoby promowania własnego fanpage`a.
Każda agencja social media wie, że działania na Facebooku to nie tylko ciężka praca ale także konkretny budżet. Facebook to firma taka jak inne i również chce na nas zarobić. Dlatego musimy żyć z nią za pan brat, inaczej nie mamy co liczyć na sukces.
My otrzymujemy szeroki dostęp do osób potencjalnie zainteresowanych naszą marką, natomiast Facebook wpływy z reklam. Ale po kolei. Jak zdobyć popularność dzięki dostępnym kanałom reklamowym na Facebooku?
Budowanie bazy klientów.
Facebook Ads ma tą zaletę, że wszystkie reklamy możemy skierować bezpośrednio do grup o określonych zainteresowaniach. Dlatego właśnie, możemy budować bazę klientów, nie opierając się na spamie reklamowym, a na realnie zainteresowanych osobach.
Aby rozpocząć kampanię reklamową, wystarczy wybierać reklamę z nazwą „Promuj stronę” i napisać krótki tekst reklamowy. Ważne by zawrzeć w nim, co ciekawego znajduje się na naszym fanpage`u. Pamiętajmy, że reklama ma zachęcić do polubienia, a nie do sprzedaży!
Promuj posty.
Pierwszą i najprostszą sprawą, w momencie, gdy zabieramy się za prowadzenie fanpage`a, jest promowania najbardziej popularnych postów. Dzięki reklamom na polubienia zebraliśmy już spore audytorium polubień fanpage`a.
Teraz czas na 2 krok. Wystarczy zobaczyć, który z postów posiada największą aktywność pod względem lajków i udostępnień. Najlepiej gdy post, oprócz ciekawej informacji, zawiera wzmiankę o naszej firmie. Kolejny raz, dzięki Facebook Ads, będziemy mogli rozpromować nasz fanpge. Tym razem jednak, po kliknięciu w reklamę, potencjalnie zainteresowane osoby przeniesie nie tyle do ogólnego profilu, co do wybranego posta.
Jest to rewelacyjny pomysł zwłaszcza dla postów, w których zawieramy ważną informację, wydarzenie, promocje lub konkurs.
Przekierowanie do witryny.
Kolejnym rodzajem reklamy jest przekierowanie do witryny. Jest to skuteczna forma reklamowa w momencie, kiedy jesteśmy zadowoleni z ilości fanów na fanpage`u oraz aktywności postów.
Dzięki reklamom, które przekierowują bezpośrednio do naszej strony, kierujemy naszych klientów bezpośrednio do produktu lub usługi. Dzięki temu możemy zwiększyć swoją sprzedaż lub świadomość danego produktu.
Statystyki, które nie kłamią.
Oczywiście, opcji na promowanie naszego fanpage jest sporo. Jednak wszystkie one sprowadzają się do podsumowania, czyli Facebookowych statystyk.
Powszechne powiedzenie mówi, że statystyki kłamią, jednak w tym wypadku nie ma ono zastosowania. Statystyki reklam są niezwykle precyzyjne. Dzięki nim możemy sprawdzić, czy nasza reklama miała duży zasięg, czy kwota za kliknięcie była wysoka czy niska, oraz jaki skutek przyniosła.
Jeśli okaże się, że nasza reklama nie przyniosła zbyt dobrego rezultatu, warto przemyśleć co poszło nie tak. Może wybraliśmy zła grupę docelową, a może kolorystyka reklamy nie jest zbyt przyciągająca?
Warto przemyśleć i wyciągnąć wnioski ze statystyk, aby w przyszłości nasze reklamy osiągały 100 % skuteczności.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Social Video – dobry sposób na promocję firmy
Filmy video szturmem podbijają serwisy społecznościowe. Nawet Twitter i Instagram wprowadziły możliwość publikacji tego rodzaju materiałów. Mówi się o zjawisku Social Video, które w przyszłości ma zrewolucjonizować sposób korzystania z
Instagram i Pinterest – duet doskonały w wizualnej komunikacji marketingowej
Wizualna komunikacja to trend, który zaczyna dominować nie tylko w Internecie. Nawet w prasie drukowanej teksty stają się powoli tylko dodatkiem do publikowanych zdjęć. Dzieje się tak nie tylko w
Livestreaming – przyszłość marketingu
Livestreaming ma szansę w najbliższym czasie całkowicie odmienić publikację i konsumpcję treści video w Internecie. Jakie możliwości daje transmisja filmów na żywo w komunikacji marketingowej, z jakiej platformy skorzystać –podpowiadamy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!