Content Marketing – główny trend w marketingu online 2016
Content Marketing to obecnie najważniejszy trend w komunikacji marketingowej online. Wydaje się, że reklama także w 2016 roku będzie stała pod jego znakiem. Będzie coraz częściej angażowany nie tylko do podtrzymania zainteresowania marką wśród obecnych klientów, ale także do przyciągnięcia nowych. Celem marketingu treści ma być w większej mierze wywołanie potrzeby zakupowej, niż tylko zbudowanie rozpoznawalności marki. Zapewne pojawi się także wiele nowych instrumentów pozwalających mierzyć efektywność. O tym wszystkim oraz o tym co nas czeka w marketingu treści w przyszłości piszemy w tekście.
Marketing treści
To strategia marketingowa, która cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. To jeden z najczęściej poruszanych tematów na forach i łamach serwisów branżowych zajmujących się reklamą online. Wynika to z ogromnego zainteresowania przedsiębiorców tą formą promocji. Zdali oni sobie sprawę, że obecnie coraz trudniej dotrzeć do potencjalnego klienta przy pomocy zwykłego spotu reklamowego – ciężko przebić się w tym szumie informacyjnym. Na ten stan rzeczy ma także wpływ, wciąż malejąca skuteczność standardowych formatów reklamowych (reklama display). Na dodatek tylko nieliczne firmy (czytaj te największe i najbogatsze) są dzisiaj skłonne inwestować naprawdę duże środki w spektakularne filmy reklamowe. Uwodzące klientów na całym świecie kilku minutowe spoty to dzisiaj dzieła uznanych twórców filmowych, których budżety niejednokrotnie przewyższają koszty wyprodukowania pełnometrażowego filmu fabularnego. Dodatkowo ich bohaterami są globalne gwiazdy filmu lub muzyki, tak jak w serii reklam Chanel z przepiękną Keirą Knightley w roli głównej.
Na popularność marketingu treści mają także wpływ coraz wyższe wymagania klientów wobec marek. Oczekują oni nie tylko produktów i usług najwyższej jakości, ale także ciekawych treści, nie tylko związanych z marką.
Content Marketing – bardziej informować niż przekonywać
Content Marketing to tak naprawdę bardzo szerokie pojęcie, trudno jednoznacznie określić zakres działań. Można powiedzieć, że to strategia polegająca na zwróceniu uwagi potencjalnych klientów przy pomocy treści, które mają bardziej charakter informacyjny, niż perswazyjny. Spektrum działań w tym względzie jest bardzo szerokie, mieści zarówno publikację artykułów sponsorowanych, jak i raportów, analiz czy infografik. Diferentia specificia marketingu treści to wartość dodana, jaką mają gwarantować odbiorcom publikowane treści. Niezależnie czy wartość ta będzie miała charakter teoretyczny, praktyczny czy rozrywkowy. Takie podejście implikuje nieco inne stanowisko wobec promocji samego produktu. Oczywiście klienci chcą poznać korzyści wynikające z jego używania (czasem posiadania) lub znać jego parametry techniczne, ale jednak na tym nie kończą się ich oczekiwania w tym względzie. Dzisiaj chcą wiedzieć o wiele więcej, między innymi w jakich okolicznościach narodził się sam pomysł, jaka idea za nim stoi, z jakich materiałów jest produkowany, jak jest wytwarzany, czy jest produkowany zgodnie z wymogami ekologicznymi, i tym podobne. Ponadto chce wiedzieć, jakie wartości wyznaje marka, czy działa w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
Efekt – bardziej sprzedażowy, niż wizerunkowy
Do niedawna marketing treści był wykorzystywany głównie w celu zwiększenia rozpoznawalności marki. Działania w tej materii miały bardziej charakter wizerunkowy niż sprzedażowy. Obecnie coraz częściej firmy starają się przy pomocy treści zwiększyć zasięg i sprzedaż. To nie znaczy jednak, że w przyszłości aspekt brandingowy będzie całkowicie pominięty. Koncerny zdają sobie sprawę, że dzisiaj siła marki ma kluczowe znaczenie dla biznesowego sukcesu. Ludzie na całym świecie kierują się przy wyborze marką. Ona stała się obiektem kultu, nierzadko także wiary – o czym świadczy zdobienie własnego ciałami logami marek (tatuaże Harley Davidson można zobaczyć na wielu ramionach uczestników zlotów motocyklowych).
Współczesna rzeczywistość przed marketingiem treści stawia nowe wyzwania. Nie może on się dalej ograniczać do wspierania budowy siły marki i promowania pewnego stylu życia związanego z marką. Musi w większym stopniu niż obecnie wywoływać bezpośrednią potrzebę zakupową. Bardziej angażować emocjonalnie niż obecnie. To sine qua non jego przetrwania. Jeśli uda mu się spełnić oczekiwania przedsiębiorców w tym zakresie, to zapewne możemy liczyć na dalszy jego rozwój. Inaczej przeminie, jak każda sezonowa gwiazdka.
Bardziej filozofia niż strategia
Eksperci wskazują, że marketing treści to bardziej pewnego rodzaju ogólna filozofia działania całej firmy, niż tylko klasyczna strategia w komunikacji marketingowej. Jeśli jakaś firma chce osiągnąć sukces, to musi w każdym działaniu kierować się zasadą „Content Is King”, czyli myśleć o potrzebach informacyjnych swoich klientów na każdym kroku. Ponadto muszą to być działania prowadzone w pewien regularny sposób. Marketing treści nie może się ograniczać do niesystematycznego publikowania tylko artykułów sponsorowanych. Treści należy tworzyć i publikować regularnie. Pożądana jest ich zróżnicowania forma. Według Content Marketing Success in Europe / Hubspot, Smart Insights. Basis: 700 Marketer in Europa, najbardziej efektywne formaty w marketingu treści to posty i artykuły na blogach, newslettery, magazyny online, infografiki, video animacje, e-booki i raporty, firmowe materiały filmowe, virale marketingowe, fora i własne społeczności, webinaria, mobilne aplikacje, gry oraz interaktywne narzędzia. A co najważniejsze, treści muszą być naprawdę unikalne (nie tylko ze względu na algorytm wyszukiwarki Google, która skutecznie sobie radzi z plagiatami). Trzeba pamiętać, że nie tylko nasza firma będzie aktywna na tym polu.
Bardziej powszechny, niż elitarny
Współcześnie marketing treści to jeszcze domena globalnych koncernów. Tworzenie oryginalnych i atrakcyjnych treści jest kosztowne, tym bardziej takich, które będą potrafiły rozgrzać emocje u ludzi na całym świecie. Wiele firm, które na poważnie zaczęło traktować tę formę komunikacji z klientami stało się pewnego rodzaju wydawcami. Ich strony internetowe przeobraziły się w tematyczne magazyny internetowe. Na przykład witryna najbardziej znanego producenta napojów energetycznych stała się mekką miłośników sportów ekstremalnych.
http://www.redbull.com/pl/pl
Powoli jednak marketing treści zaczyna docierać pod strzechy mniejszych firm. Oczywiście nie mogą one jeszcze konkurować z międzynarodowymi koncernami, ale starają się mocno. Jednak w content marketingu tkwi ogromny potencjał, który mogą także wykorzystać małe lokalne firmy. Przy odrobinie zaangażowania, nawet mały zakład szewski może zaimplementować tą filozofię działania. I choć poniższy przykład dotyczy uznanej już marki, to właściwie każdy może pójść tą drogą.
http://www.kielman.pl/pl/buty/konserwacja/
Czasem wystarczy opublikować poradnik praktyczny dotyczący pielęgnacji obuwia, aby zainteresować klientów własną marką. Tym łatwiej, że wiele zakładów tego typu posiada ogromną wiedzę w tym zakresie.
Podsumowanie
Content Marketing będzie dominował w komunikacji reklamowej w roku 2016. Można się jednak spodziewać, ze pojawi się więcej narzędzi pozwalających mierzyć jego efektywność. To warunek konieczny, inaczej marketerzy porzucą to narzędzie wcześniej niż nam się wydaje. A może jest jak sądzą inni, że już nic nie jest w stanie odwrócić sytuacji. Marketing treści bezpowrotnie zmienił komunikację firm z klientami.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Niebezpieczeństwo uzależnienia od Internetu
Internet stał się już tak nieodłącznym elementem życia większości z nas, że często nawet nie wyobrażamy sobie normalnego funkcjonowania bez jego pomocy. Korzystamy z niego praktycznie cały czas, nie zdając
Nowe Budowane.pl w sieci
Strona Budowane.pl doczekała się nowej, atrakcyjnej odsłony. Obecny kształt i wygląd witryny prezentującej budownictwo w Polsce został opracowany i stworzony na bazie zebranych doświadczeń, szczegółowych analiz oraz opinii użytkowników. Relacje
Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę
Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!