Jak zdobyć fanów na Facebooku?
Większość firm posiada swój fanpage, który jest prowadzony z większą lub mniejszą starannością, nie mniej jednak, stanowi on główne narzędzie do komunikacji z fanami oraz promowania swojej idei.
Jak jednak osiągnąć zaangażowanie klientów, jeśli na naszym fanpage`u mamy jedynie kilku fanów, w większości rodzinę i przyjaciół? Co zrobić, gdy nasze posty przechodzą bez większego zaangażowania, a my tracimy wiarę w polepszenie tego stanu?
Jak zdobywać fanów na Facebooku?
Prowadzenie fanpage na Facebooku to nie taka prosta sprawa. Po pierwsze, dlatego że, taka działalność wymaga czasu. Aby nasz profil był świeży i przyciągał innych, muszą na nim pojawiać się najnowsze informacje branżowe oraz posty, które zachęcają do reakcji. Zadawajmy pytania naszym fanom, poruszajmy kwestie dyskusyjne, zróbmy trochę szumu!
Taki post chętniej ktoś polakuje, a jeśli już to zrobi, wyświetli się on także sporemu gronu jego znajomych. W ten sposób, drogą wirusową, nasze wpisy zaczną się rozprzestrzeniać. Jeśli liczymy na organiczne zainteresowanie fanów naszym fanpage`em musimy się naprawdę nagimnastykować. W końcu publika jest bardzo wymagająca.
Jeśli nie masz czasu na częste redagowanie postów i grafik warto zlecić taką usługę agencji social media. Chociaż często wydaje nam się, że wrzucanie postów na Facebooka to dziecinnie łatwa sprawa, to niestety tak nie jest. Zwłaszcza jeśli prowadzimy fanpage firmowy. Wtedy warto zapoznać się z prawami autorskimi, śledzić nowinki branżowe, tworzyć ciekawe grafiki a wreszcie sprawić, by fani chcieli reagować.
Praca nad fanpage`em wymaga czasu i zaangażowania, a mimo to i tak nie zawsze przynosi oczekiwane skutki.
Zainteresuj Fanów poprzez reklamę
Jeśli nasz fanpage troszkę się rozruszał i posiadamy już ciekawe wpisy, warto zastanowić się nad reklamą. Po pierwsze, musimy ustalić budżet Czy będzie to 10, 20 czy 500 zł. Jeśli już ocenimy, ile chcemy wydać na reklamę to następnie powinniśmy się skupić na grupie docelowej. Do kogo kierujemy nasze usługi? Kto jest głównym odbiorcom?
Kryteria w Facebook Ads są niezwykle precyzyjne i pozwalają na wybranie wieku, płci, lokalizacji a także na wyszczególnienie zawodów, zainteresowań czy hobby. Dlatego nasza reklama może stać się niezwykle precyzyjna. Prowadząc fanpage sklepu wędkarskiego, możemy targetować zarówno po lokalizacji (np. Jesteśmy firmą lokalną i zależy nam na klientach z wybranego obszaru), po zainteresowaniach (łowienie ryb, wędkarstwo) czy po zawodach (lekarz, prawnik, właściciel firmy), gdyż zależy nam na osobach, do których trafią ekskluzywne produkty z naszego sklepu (droższe wędki czy przynęty).
Prowadzenie fanpage z pomocą reklam, daje zazwyczaj o 100% lepsze wyniki niż w momencie gdy ich nie używamy.
Rodzaje reklam
Na Facebooku mamy wiele reklam, dzięki którym możemy osiągnąć zainteresowanie nowych fanów. Możemy promować stronę (fanpage), witrynę (oficjalną stronę firmy), wybrany post, aplikację czy wydarzenie. Rodzaj reklamy zależy od tego, jaką aktywność chcemy uzyskać.
Do zdobywania fanów najlepszym rozwiązaniem jest reklama promująca fanpage lub wybrany post. Dzięki temu, klienci widzą interesujące ich rzeczy, a po kliknięciu w reklamę przechodzą bezpośrednio do naszego profilu na Facebooku. Ciekawy post również może ich przyciągnąć do naszej społeczności. Ważne, by reklama była dobrze stargetowana.
Połącz siły: reklama plus dobry content
Jak więc widać działania Facebookowe opierają się na popularności oraz reakcji naszych fanów. Aby jednak zachęcić ich do angażowania się w nasz profil, warto połączyć ciekawą treść, grafikę oraz moc reklam. Dzięki temu zachęcimy użytkowników o podobnych zainteresowaniach do odwiedzania naszego profilu oraz zobaczenia naszych usług. Warto stawić w pierwszej kolejności na społeczność a dopiero potem na sprzedaż. W końcu lojalny klient zawsze wróci po swoją ulubioną markę.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
F- commerce – kanał sprzedaży przyszłości?
Model sprzedaży wykorzystujący ten najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie stale się rozwija. Jednak tempo nie satysfakcjonuje zarówno założyciela, jak i przedstawicieli branży e-commerce. Czy Facebook stanie się kanałem sprzedaży przyszłości?
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Koszty kampanii reklamowych na Facebooku zawierają w sobie 2 rzeczy – budżet całkowity to przede wszystkim budżet reklamowy, który potrzebny jest aby mogło w ogóle dojść do wyświetlania reklamy a także
Facebook – dlaczego warto i jak angażować użytkowników we wspólne działania
Aktywność większości firm w serwisach społecznościowych najczęściej ogranicza się do stworzenia profilu i publikowaniu na nim informacji o nowych produktach i promocjach. A to błąd, marki umiejętnie angażując swoich zwolenników
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!