Gdzie wydrukować plakaty najtaniej?
Plakaty to jedna z najstarszych form reklamy, która wciąż okazuje się bardzo skuteczna i atrakcyjna dla odbiorców. Stosuje się ją najczęściej do poinformowania o jakimś wydarzeniu kulturalnym, o akcji promocyjnej, kampanii społecznej, nowym produkcie lub usłudze itp. Dzisiejsze możliwości drukarskie pozwalają na dość szybki wydruk niemal każdej liczby plakatów i co najważniejsze, za wcale nieduże pieniądze.
Specjaliści z zakresu reklamy i zamówień wiedzą, że od kilku lat prym wiodą drukarnie internetowe, które dzięki niskim kosztom działalności są w stanie zaproponować najlepsze ceny na rynku. Liderem w druku online jest drukarnia internetowa Drukomat, która działa na rynku od 2007 roku. W swojej ofercie jako jedynie na rynku mają druk plakatów w niskich nakładach i jakości offsetowej- tanie plakaty, a raczej tani druk to ich domena od kilku miesięcy gdyż ceny zaczynają się od 78 zł za sztuk dla formatu A1 (594 x 841 mm).
Od czego zależy cena plakatu?
Druk plakatów jest oferowany przez większość drukarni, także tych działających online. Najczęściej oferowane są następujące formaty plakatów: A3, A2, A1, B3, B2, B1 itd. Wystarczy jednak porównać ceny wydrukowania jednej sztuki tego nośnika reklamy w kilku drukarniach, by przekonać się, jak bardzo się one różnią. Wszystko dlatego, że cena druku plakatów zależy od szeregu czynników m.in. takich jak:
- nakładu – z reguły im wyższy jest nakład, tym taniej wychodzi koszt jednostkowy plakatu
- gramatury i rodzaju papieru – np. papier błyszczący jest droższy od matowego
- rodzaju druku – przy niskich nakładach dużo taniej wychodzi druk cyfrowy, zaś przy dużych nakładach warto zdecydować się na druk offsetowy
- terminu realizacji zamówienia– obecnie drukarnie oferują bardzo krótkie terminy, czyli do kilku dni roboczych, jednak za tryb ekspresowy zazwyczaj trzeba dopłacić.
Drukarnia tradycyjna czy internetowa?
Jeśli interesuje nas tani wydruk plakatów, to warto rozważyć zlecenie prac jednej z wielu drukarni internetowych. Drukarnie online często oferują niższe ceny od drukarni tradycyjnych, a ponadto pozwalają oszczędzić czas poprzez możliwość złożenia zamówienia przez Internet. Warto jednak wcześniej sprawdzić referencje takiej drukarni, ponieważ niska cena może także oznaczać niską jakość druku. W drukarni tradycyjnej można na miejscu zobaczyć przykładowe realizacje firmy, co z pewnością daje większą pewność co do jakości wykonania naszego zlecenia. Drukarnia online zapewnia z kolei szybsze terminy realizacji, co dla niektórych klientów z pewnością odgrywa bardzo dużą rolę.
Może to Ci się spodoba
YouTuberzy – sposób na dotarcie do młodych konsumentów
Firmy nieustannie poszukują nowych sposobów dotarcia do młodych konsumentów. O uwagę tej, jakże atrakcyjnej z ich punktu widzenia grupy docelowej, starają się walczyć wszelkimi możliwymi sposobami. Ostatnio coraz częściej z
Content Marketing – główny trend w marketingu online 2016
Content Marketing to obecnie najważniejszy trend w komunikacji marketingowej online. Wydaje się, że reklama także w 2016 roku będzie stała pod jego znakiem. Będzie coraz częściej angażowany nie tylko do
Twitter – 7 grzechów głównych w komunikacji marketingowej
Coraz częściej Twitter wykorzystywany jest w komunikacji marketingowej. Firmy cenią sobie fakt, że w sposób zwięzły i prosty można szybko przekazać pewną myśl swoim zwolennikom. Jakich błędów unikać, aby zyskać
1 Comment
Emil
19 sierpnia, 11:33