Automatyzacja Inbound Marketingu
Czym właściwie jest Inbound Marketing? To strategia, w której najważniejsze jest tworzenie przyciągających uwagę treści, dzięki czemu odbiorca na własną rękę dąży do odnalezienia ich twórców, a co za tym idzie również oferowanych przez nich produktów czy usług. Oczywiście, w tym przypadku content i jego dostateczna atrakcyjność są elementami kluczowymi, które mają wzbudzić zainteresowanie odbiorców, objawiające się śledzeniem firmowych profili na portalach społecznościowych, blogów czy stron internetowych, ale także subskrypcją newslettera.
Regularna publikacja takich wartościowych i interesujących treści skutkuje zwiększeniem się ruchu na firmowych stronach internetowych, jak również wzrostem liczby klientów. W takim przypadku ważny jest również system Marketing Automation, który nie tylko zarządza tymże ruchem, ale również skrupulatnie go monitoruje i analizuje. Decydując się na wykorzystanie strategii inbound marketing zapomnijmy o denerwujących użytkowników banerach czy spotach reklamowych, bo nachalne narzucanie się im z pewnością nam nie pomoże.
Publikowane materiały mają być godne polecenia jako ważne źródło wiedzy dla odbiorców. W ten sposób także sama firma staje się bowiem dla nich ekspertem w danej dziedzinie, zyskując sobie wdzięczność potencjalnych klientów. A to właśnie ich aktywność jest najważniejszym elementem inbound marketingu. Jeśli tylko uda nam się stworzyć ciekawe treści, możemy mieć pewność, że odbiorcy będą wracać na naszą firmową stronę, ale co istotniejsze będą się również decydować na pozostawienie swoich danych czy zapiszą się do newslettera. Dzięki temu możliwe będzie wyłonienie leadów wysokiej jakości. Należy jednak brać pod uwagę również to, iż takie działania wiążą się ze wzrostem ilości posiadanych informacji, które następnie należy skonwertować na leady. Aby nie sprawiało to większych problemów powinniśmy zautomatyzować nasze działania w ramach marketingu. W tym przypadku, doskonale sprawdzi się chociażby Marketing Automation, który pozwala na tworzenie treści oraz ich dystrybucję przy pomocy wielu kanałów, ale oprócz tego także nadzoruje aktywność użytkowników, organizuje wysyłkę e-mailingu oraz przeprowadza analizę rezultatów kampanii.
Dość istotne jest też zarządzanie leadami przez Marketing Automation, od chwili kiedy zostaną pozyskane do dokonania zakupu. Monitorowaniu podlegają też zachowania leadów, dzięki czemu system ten może podjąć właściwe działania. Dzięki niemu możemy również sprawnie zarządzać naszymi kanałami, nie tylko mediami społecznościowymi, ale również landing page oraz informacjami prasowymi. Działania odbiorców, którzy są potencjalnymi klientami są punktowane, a system cały czas nadzoruje ich gotowość do tego aby dokonać zakupu oraz przeprowadza ich przez cykl sprzedażowy.
Z pomocą Marketing Automation możliwe jest zintegrowanie różnych kanałów marketingowych, w związku z czym tworzenie contentu jest prostsze, a dodatkowo jest on bardziej spójny. Tego typu rozbudowana dystrybucja naszych treści skutkuje również większym zainteresowaniem nimi ze strony odbiorców. Tak jak wspomniano już wcześniej ciekawe treści publikowane przez nas poprzez różne kanały sprawiają, iż w oczach odbiorców jesteśmy ekspertami, a co za tym idzie udostępniają nam oni swoje dane w celu otrzymywania kolejnych materiałów, ale też zapisują się do newslettera, obserwują nasz profil w mediach społecznościowych czy pobierają interesujące ich materiały. Co więcej, warto wziąć pod uwagę fakt, iż unikalny content ma też wpływ na pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach. Social media to obecnie niezwykle ważny kanał komunikacji z użytkownikami i tworzenia relacji z nimi. Dlatego też, obecność firmy w mediach społecznościowych, takich jak chociażby Facebook albo YouTube to tak naprawdę konieczność, jeśli oczywiście chcemy zostać zauważeni. Dzięki systemowi Marketing Automation publikowanie treści w social media może odbywać się z jednego poziomu. W ten sposób rozpowszechniamy content na szerszą skalę, pozwalając większej liczbie odbiorców na jego komentowanie, śledzenie czy udostępnianie innym użytkownikom. A z pomocą informacji zwrotnych, treści tworzone przez firmę mogą być wciąż optymalizowane. Używając systemu Marketing Automation w bardzo prosty sposób zarządzamy też publikowaniem materiałów na wybranych stronach internetowych oraz w serwisach informacyjnych.
Oprócz tego, decydując się na Marketing Automation zdecydowanie ułatwimy sobie proces tworzenia e-mailingu. Marketing Automation to również doskonałe narzędzie do personalizowania treści, tak aby były one w jak największym stopniu dostosowane do wymagań użytkowników. Jest to możliwe dzięki stałemu obserwowaniu ich zachowań przez system. System ten zarządza nie tylko wspomnianymi już kanałami, jak media społecznościowe, strony internetowe i e-mailing, ale również formularzami i ankietami internetowymi, powiadomieniami głosowymi, plikami udostępnianymi do pobrania, smsami oraz internetowymi biurami prasowymi. Jeden system wystarczy aby zadbać o wszystkie te kanały! Nie można też zapominać, że oprócz zarządzania, Marketing Automation analizuje zainteresowanie konkretnymi treściami oraz rezultaty jakie dają nasz działania.
Może to Ci się spodoba
Powstał Tinder dla branży SEO
Dla niemal 90% badanych to ruch pochodzący z wyszukiwarki ma kluczowe znaczenie. Za tym idą decyzje finansowe: według analizy wydatków na optymalizację pozycjonowania, połowa badanych przedsiębiorców wydaje 1 – 7
Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek
Wartościowe treści to istotny sygnał dla klientów, że mają do czynienia z uznaną marką. Wielu ekspertów wskazuje, że to właśnie treści budują markę. Czym jest marketing treści i jak tę
Kreatywne spędzanie czasu offline – jak znaleźć zabawę bez internetu?
Kiedy wszyscy siedzimy w domu, czasem trudno znaleźć ciekawe sposoby na spędzenie wolnego czasu. Większość z nas wybiera rozrywki online, ale nie jest to jedyna opcja. Istnieje wiele kreatywnych sposobów
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!