ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!

ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!

Bez wątpienia jasno ustalone zasady postępowania w firmie są niezbędne, szczególnie kiedy mówimy o dużych organizacjach, zatrudniających ponad 200 osób. Mówimy tutaj zarówno o regułach „biurokratycznych”, mówiących o tym, jaka jest na przykład „droga” załatwiania poszczególnych spraw formalnych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji oraz o kodeksie etycznym, który jest częścią kultury organizacji. Jest on pomocny w opracowaniu zasad pracy, a także współpracy pomiędzy pracownikami.

Jednak coraz więcej firm idzie o krok dalej i decyduje się wprowadzanie „zewnętrznych” systemów, jak na przykład ISO 9001, czyli systemu zarządzania jakością. Pomocny jest on między innymi w uporządkowaniu wewnętrznych procedur, przez co zwiększa efektywność pracy oraz poziom zadowolenia pracowników. Stanowi również potwierdzenie, że firma działa zgodnie nie tylko z polskimi, ale również międzynarodowymi normami, co stanowi jej kartę przetargową.

Innym rozwiązaniem umożliwiającym poprawienie funkcjonowania firmy jest działanie w zgodzie z kodeksem etycznym, przykład stanowi kodeks ETI Base Code. Kodeks ten określa minimalne wymagania w zakresie dziewięciu obszarów, do których między innymi należą: odpowiedni czas pracy, godziwe wynagrodzenie, walka z dyskryminacją czy też higieniczne i bezpieczne warunki pracy.

Kodeks ETI Base Code związany jest z metodyką SMETA opracowaną przez organizację non-profit Sedex. Według tej procedury w czasie audytu etycznego sprawdzane jest czy stosowane praktyki wewnątrz organizacji są zgodne z założeniami. Weryfikuje się to między innymi na podstawie takich dokumentów jak: regulamin pracy, regulamin wynagrodzenia, rejestr wypadków przy pracy, procedura ewakuacji czy procedura związana z ochroną środowiska naturalnego.

Kodeks ten skupia się nie tylko na wypracowaniu etycznych zachowań u pracowników, ale również poruszone są w nim zagadnienia dotyczące ochrony środowiska naturalnego i wspierania społeczności lokalnej. W praktyce, coraz częściej detaliści wymagają od swoich dostawców na całym świecie przeprowadzenia audytu SMETA.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Faktura Small Business - program do faktur
Next Do 2020 roku 80 proc. procesów biznesowych w firmach będzie oparte o big data. Analiza danych zmieni m.in. branżę reklamową

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Personalizacja komunikatów reklamowych w sieci – klucz do sukcesu

Współcześnie klienci od marek wymagają indywidualnego traktowania, nie tylko w zakresie obsługi, ale także marketingu. Firmy, które będą te oczekiwania ignorować lub nie będą im w stanie sprostać, muszą się

Strategia 0 Comments

Wejścia bezpośrednie – najcenniejsze źródło ruchu na stronie internetowej

W jaki sposób klienci trafiają na firmową stronę bez internetowych pośredników, dlaczego wejścia bezpośrednie są tak pożądane i co zrobić, aby stanowiły największe źródło ruchu na stronie www. Wszystkie drogi

Strategia 0 Comments

Organizowanie wyjazdów integracyjnych – co warto wiedzieć?

Rynek organizatorów integracyjnych imprez firmowych to rozwijająca się branża. Osoby chcące przetrwać w tym biznesie muszą trzymać rękę na pulsie w związku z nieustannie zmieniającymi się trendami. Ich zadanie jest

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź