Context Marketing – internauta w centrum uwagi
Internet stworzył niespotykane dotąd możliwości docierania z komunikatami reklamowymi do odbiorców. Context marketing to forma komunikacji, która polega na dostarczaniu właściwych komunikatów do odpowiednich osób w optymalnym czasie.
Personalizacja – skuteczny trend w komunikacji marketingowej
Marketing treści to ostatnio najpopularniejsza forma promocji marek w sieci. Z kolei Context Marketing to jego wyższa forma rozwoju, polegająca na dystrybucji spersonalizowanych treści. W marketingu kontekstowym największą rolę ogrywają trzy podstawowe elementy:
-
- właściwy komunikat. Pod względem formy i treści musi on być dostosowany głównie do bieżących oczekiwań i potrzeb. Musi odpowiadać aktualnemu stanowi umysłowemu i emocjonalnemu odbiorcy.
-
- odpowiednia osoba. Firma musi wyselekcjonować z grupy docelowej najbardziej je interesujące w danym momencie (w konkretnej akcji reklamowej czy promocyjnej) osoby.
-
- optymalny czas. Wybór chwili dotarcia z komunikatem jest bardzo ważną kwestią, należy na podstawie wcześniejszych zachowań odbiorcy wybrać odpowiedni moment, to znaczy taki, w którym jest największe prawdopodobieństwo, że się z nim zapozna.
Context Marketing – wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta
To ostatnio coraz częściej stosowana forma komunikacji w Internecie. Jej skuteczność wynika głównie z faktu, że potencjalni klienci otrzymują informacje, których w danym momencie oczekują. Kontekst ich otrzymania jest tutaj najważniejszy. Warunkiem skuteczności jest tutaj gruntowne poznanie ich zwyczajów. Inaczej będzie odczytany przekaz, kiedy trafimy do osoby, która sama w trakcie procesu zakupowego poszukuje informacji o konkretnym produkcie lub poszukuje konkretnej rzeczy, a nie jest zdecydowana jakiego producenta wybrać. Inaczej zaś kiedy będziemy bombardować przypadkowych internautów swoimi reklamami. Nic nie irytuje bardziej, niż otrzymywanie e-maili lub komunikatów z ofertą zakupu rzeczy, które kompletnie nie mieszczą się w kręgu naszych zainteresowań. Ponadto otrzymywanie reklam w chwilach trudnych (związanych z osobistymi przeżyciami czy emocjami będącymi efektem jakiś wydarzeń społecznych, kulturalnych czy politycznych na świecie) będzie odczytane, jako pewien nietakt, a cała kampania przyniesie tylko odwrotny skutek od zamierzonego. Nierzadko także marki źle dostosowują rodzaj informacji do kanału komunikacji. Inaczej komunikacja powinna wyglądać w serwisach społecznościowych, inaczej zaś na blogach.
Działania z zakresu Centext marketingu
Dostarczać właściwe treści do odpowiednich osób w odpowiednim czasie można w różny sposób. Najskuteczniejsze i najczęściej spotykane formy to:
-
- e-mail marketing (rozsyłanie informacji o nowych produktach z kategorii, z której w ostatnim czasie klient dokonywał zakupu lub tylko ją przeglądał),
-
- wyświetlanie sugestii zakupowych podczas wizyty w sklepie internetowym (najczęściej system podczas oglądania konkretnej rzeczy, pokazuje inne, którymi byli zainteresowani inni klienci oglądający (lub którzy go kupili) ten pierwotny przedmiot),
-
- podsuwanie opinii innych klientów dotyczących oglądanego produktu,
-
- proponowanie zapoznania się z ekspertyzami, szczegółowymi danymi technicznymi czy analizami dotyczącymi oglądanego przedmiotu,
-
- pokazywanie nowych produktów w kategorii interesującej klienta.
RTB – pełna automatyzacja komunikacji marketingowej
Możliwość automatycznego rozsyłania spersonalizowanych reklam do odpowiednich osób w odpowiednim czasie to pewien ideał, do którego dąży branża marketingu online. Real Time Bidding to nowy sposób dystrybucji powierzchni reklamowych w zakresie reklamy display. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. W systemie RTB reklamodawca zamiast miejsca w portalu, nabywa konkretną odsłonę (czyli internautę pasującego profilem do grupy docelowej marki). Warunkiem niezbędnym do prawidłowego działania całego systemu jest kompleksowa wiedza o użytkownikach danych serwisów. Cały mechanizm opiera się na trzech podmiotach:
-
- portale i serwisy dysponujące powierzchniami reklamowymi,
-
- klienci zainteresowani zakupem (firmy, agencje interaktywne czy domy Medowie),
-
- instytucje posiadające dane o użytkownikach (tzw. hurtownie danych).
Istota działania tego rozwiązania jest bardzo prosta. Administratorzy serwisów rozsyłają informację, że dysponują wolnymi powierzchniami reklamowymi. Specjalnie powołane podmioty taką informację (wraz z danymi o internaucie odwiedzającym portal – jego wiek, płeć, zainteresowania, itp.) z kolei przekazują reklamodawcom. Kto jest w stanie zapłacić wyższą stawkę ten staje się nabywcą. Wykorzystując ten sposób zakupu, można zoptymalizować koszty całej kampanii. Można dotrzeć w czasie realnym do wybranego odbiorcy.
Podsumowanie
Marketerzy stale poszukują skuteczniejszych form dotarcia z reklamą do klienta. Szczególnie to widać w Internecie, gdzie coraz powszechniej stosowane są formy mało inwazyjne, przyjazne użytkownikom (Native Advertising, Context Marketing). Trudno powiedzieć, czy internauci je polubią, ale można z dużym prawdopodobieństwem założyć, ze ich nie odrzucą lub nie zignorują. W końcu te reklamy zostały przygotowane specjalnie dla nich.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Reklama natywna – jakie są jej zalety?
Standardowa reklama, chociaż wciąż trzyma się zaskakująco dobrze, staje w opozycji do współczesnych form polityki wizerunkowej firm i przedsiębiorstw. Dzisiaj w cenie są rozwiązania promujące markę mające na celu wzbudzenie
Usuwanie AdBlue Twoją jedyną szansą na pozbycie się usterki i awarii układu oczyszczania spalin. Wiedz o tym, że programowe usunięcie AdBlue rozwiąże Twój kłopot raz, na zawsze.
Usuwanie AdBlue jest jedynym skutecznym rozwiązaniem, zapewniającym pozbycie się kłopotu raz, a dobrze. Wszelkie próby klasycznej formy naprawy uszkodzonych części czy ich regeneracja, to wyłącznie zagrożenie dla Twojego portfela i
SEO: Uwaga na Duplicate Content
Branża, praktycznie na każdym kroku podkreśla, że wartościowe treści to rzecz najważniejsza w internetowej komunikacji marketingowej, a szczególnie w SEO. Wiele firm wzięło sobie do serca rady specjalistów, dlatego atrakcyjne
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!