Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę

Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę

Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House na 30 rynkach.

Zebrano dane z 450 kampanii reklamowych prowadzonych w modelu RTB – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym.

Jak pokazują analizy, internauci najczęściej klikają w reklamy emitowane w soboty i w niedziele (wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, wynosi 0,36 proc.). Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane między godziną 15 a 17 (CTR: 0,41 proc.).

Z danych wynika jednak, że internauci chętniej niż w weekendy decydują się na zakup promowanych na reklamach produktów w dni robocze. Niemal jedna trzecia wszystkich kliknięć zakończonych zakupem notowana jest w poniedziałki i wtorki (32 proc. z całego tygodnia). W tych dniach użytkownicy wykazują największą aktywność zakupową w godzinach porannych między 9 a 10 (na tę godzinę przypada 6 proc. wszystkich transakcji w poniedziałek) oraz między 10 a 11 (7 proc. we wtorek) oraz wieczornych między 19 a 20 (7 proc.).

Jak zauważa Wojciech Głowacki z RTB House, analizy odzwierciedlają sposób w jaki internauci podchodzą do zakupów w sieci – W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych. W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać – dodaje Głowacki.

Dane pochodzą z systemu RTB House. W analizie uwzględniono 30 rynków, na których firma realizowała w lutym 2014 roku kampanie reklamowe w modelu RTB.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous 7 grzechów głównych e-sklepów
Next Rok 2014 w rękach Apple’a i Samsunga

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Real Time Marketing

Komunikacja marketingowa w Internecie, jeśli chodzi o sposoby dialogu z klientami, praktycznie w niczym nie przypomina tej prowadzonej w świecie realnym. Nowoczesne technologie stwarzają ogromne możliwości, zarówno jeśli chodzi o

Strategia 0 Comments

Jak powstaje reklama na billboardzie?

Współcześnie z reklamą mamy do czynienia właściwie na każdym kroku: na ulicach osoby wręczają nam ulotki, w telewizji cały czas emitują coraz to nowsze, bardziej pomysłowe spoty reklamowe, nawet na

5 głównych elementów skutecznej strategii SEO

Skuteczna strategia marketingowa SEO musi być wielowymiarowa. To w zasadzie zespół działań komplementarnych wobec siebie. Jeśli do każdego podejdziemy z należytą starannością, to możemy być spokojni o wysoką pozycję strony

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź