10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu

10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu

Content Marketing to strategia, która według ekspertów w przyszłości całkowicie zdominuje komunikację marketingową. Internet w tym względzie oferuje ogromne możliwości. Nie tylko w zakresie możliwych sposobów dystrybucji, ale także różnorodności formatów dostępnych w sieci. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych, dzięki którym zdobędziesz widzów, słuchaczy i czytelników.

Content Marketing

Obecnie obserwujemy ogromne zainteresowanie marketingiem treści. W budżetach, nie tylko największych firm, ten rodzaj promocji zajmuje ważne miejsce. Wielu przedsiębiorców zaczyna we własnym zakresie przygotowywać coraz więcej ciekawych materiałów. Firmy stają się wydawcami i zaczynają do tego zadania podchodzić kompleksowo.

Powszechnie się wskazuje, że to jeden z ważniejszych trendów, jakie pojawiały się w ostatnim czasie w Internecie. Wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, marketing treści to dzisiaj najważniejszy element SEO (czasem mówi się Nowe SEO). Pozwala skutecznie wypromować stronę w wyszukiwarkach na frazy związane z profilem działalności firmy. Po drugie, przy pomocy wartościowych treści można skutecznie zainteresować klientów naszą ofertą, zaangażować ich we wspólne działania i zbudować z nimi trwałe relacje. Ponadto przy aktywnej obecności w serwisach społecznościowych, włączając w to publikowanie na ich łamach atrakcyjnych treści, można zyskać nowych zwolenników i ugruntować pozycję wśród starych.

Content Marketing

Firmy starają się klientom oferować treści w różnych formatach. Trzeba pamiętać, że powinien być on zawsze dostosowany do potrzeb naszej grupy docelowej (najłatwiej to sprawdzić przy pomocy tzw. person). Do najbardziej popularniejszych formatów można zaliczyć:

  • Infografiki
      . To ostatnio hit Internetu. Coraz więcej informacji, zestawień, wyników badań jest przedstawianych w formie graficznej. Infografiki stały się ulubionym narzędziem specjalistów od marketingu online. Wiele z prezentowanych w sieci tego rodzaju treści to wysokiej jakości, przygotowane przez kreatywnych grafików materiały. Co prawda zdarzają się jeszcze proste i słabej jakości pod względem wizualnym, ale to już rzadkość. Bardzo je lubią Internauci, są łatwo przyswajalne. W kilkanaście sekund można się rozeznać, o co chodzi. Przy ich pomocy łatwo przedstawić kluczowe tezy i wyniki. Ich skuteczność wynika także z faktu, że są bardzo często rozpowszechniane przez samych użytkowników. Dobra infografika to swego rodzaju viral marketingowy.
  • Video
      . Obecnie ten format generalnie dominuje w Internecie i serwisach społecznościowych. W przypadku marketingu treści szczególną popularnością cieszą się filmy poradnikowe, informacyjne – przedstawiające technologie zastosowane w produkcie, wyjaśniające jego istotę działania oraz materiały z zakresu PR (wywiady z ekspertami, reportaże zza kulis, relacje z imprez i wydarzeń, których sponsorem lub mecenatem jest marka, itp.).
  • Podcasty
      . To format bliźniaczo podobny do mini audycji radiowych, charakterystyczny dla Internetu. Możliwość szybkiej realizacji oraz stosunkowo łatwy sposób dystrybucji sprawiły, że coraz częściej wykorzystywany jest w marketingu treści. Najbardziej rozpowszechnioną formą są wszelkiego rodzaju wywiady z ekspertami z branży.
  • E-poradniki
      . Szczególną popularnością w sieci cieszą się wszelkiego rodzaju instrukcje w stylu „Jak szybko i skutecznie wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce – 5 wskazówek praktycznych?” Internauci oczekują, że firmy przynajmniej w jakimś minimalnym zakresie podzielą się z nimi wiedzą w dziedzinie, której mają status specjalisty. Tego rodzaju instruktaże można publikować na blogu lub na profilach w serwisach społecznościowych. Można także zamieszczać w sieci gotowe wersje do pobrania.
  • Badania
      . To stosunkowo jedna z najdroższych i najbardziej skomplikowanych form w marketingu treści. W większości przypadków, z przyczyny technicznych i finansowych, przeprowadzenie badań we własnym zakresie jest niemożliwe. Jeśli jednak dysponujemy wystarczającymi środkami i potencjałem, to warto się pokusić o tego rodzaju rozwiązanie. Wyniki ciekawych i wnikliwych badań przeprowadzonych profesjonalnie na dużej próbie bardzo często odbiją się szerokim echem, nie tylko w sieci. Są omawiane i komentowane przez ludzi z branży. Wiele serwisów zabiega o możliwość pełnej prezentacji wyników na swoich łamach.
  • Recenzje
      . Wszelkiego rodzaju rekomendacje w sieci cieszą się ogromną popularnością. Są bardzo pomocne dla tych wszystkich użytkowników, którzy szukają jakiś informacji o produkcie lub stoją przed wyborem konkretnej oferty. Przeważnie ludzie w sieci szukają potwierdzenia swojej decyzji. Ponadto ich wytworzenie jest bardzo tanie, wystarczy stworzyć tylko techniczną możliwość ich zamieszczania i prezentacji.
  • E-booki
      . Z racji wysokich cen drukowanych periodyków, te elektroniczne cieszą się ostatnio ogromną popularnością (szczególnie te analizujące szeroko rozumiany marketing online). Wiele z nich udostępnianych jest przez firmy w sieci bezpłatnie. Niektóre pozycje przygotowywane są już tylko w tym formacie.
  • Wywiady
      . To forma dziennikarska, która od dawna cieszy się niesłabnącą popularnością. Nic tak nie rozgrzewa emocji, jak rozmowa dwóch interlokutorów o przeciwstawnych sobie poglądach. W sieci można spotkać rozmowy z ekspertami, zarówno w formie tekstowej, jak i filmowej. To bardzo dogodna płaszczyzna do przedstawienia korzyści dla klienta. Publikując rozmowy z ludźmi znanymi, artystami czy sportowcami można przyciągnąć uwagę wielu ludzi, którzy ich cenią.
  • Reportaże
      . W prasie drukowanej to format nieco zapomniany, ale w sieci przeżywa renesans. Szczególną skuteczność mają reportaże w branży turystycznej, motoryzacyjnej Najczęściej publikowane są na blogach w formie „tekstów sponsorowanych”.
  • Memy
      . To stosunkowo nowa forma w internetowej komunikacji marketingowej. Przy pomocy memów możemy kreować wizerunek firmy (najczęściej poprzez pokazanie dystansu do siebie) oraz promować inne treści.

Podsumowanie

Szerokie spektrum formatów możliwych do zastosowania w marketingu treści sprawia, że możemy w każdym przypadku optymalnie dostosować formę do oczekiwań klientów. Aby zwiększyć efektywność, jedne treści można prezentować w różnych formatach. Ponadto można treści już wytworzone przystosowywać do nowych wymagań. To często stosowana technika zwana „recyklingiem treści”.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?
Next Jak określić modelowych odbiorców (persony) w strategii Content Marketingowej

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Kreatywne spędzanie czasu offline – jak znaleźć zabawę bez internetu?

Kiedy wszyscy siedzimy w domu, czasem trudno znaleźć ciekawe sposoby na spędzenie wolnego czasu. Większość z nas wybiera rozrywki online, ale nie jest to jedyna opcja. Istnieje wiele kreatywnych sposobów

Content marketing 0 Comments

Marketing międzynarodowy – jak robić to dobrze?

Im więcej doświadczenia na zagranicznych rynkach, tym większa gotowość i otwartość polskich firm na korzyści związane z internacjonalizacją. To jedne z głównych wniosków wynikających z najnowszego raportu PwC na temat

Trendy 0 Comments

Automatyzacja Inbound Marketingu

Czym właściwie jest Inbound Marketing? To strategia, w której najważniejsze jest tworzenie przyciągających uwagę treści, dzięki czemu odbiorca na własną rękę dąży do odnalezienia ich twórców, a co za tym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź