Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji w sieci. Sprawdza się zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i budowaniu siły i rozpoznawalności marki. To także kluczowy element SEO. Jakie formy są lubiane przez internautów i jak napisać dobry tekst, aby osiągnąć założony cel – podpowiadamy w poniższym tekście.
Artykuł sponsorowany w Internecie
Publikacja tego rodzaju tekstów w Internecie jest bardzo efektywna. Przy zaangażowaniu o wiele mniejszych środków, niż te, które są potrzebne do zamieszczenia tekstu w prasie drukowanej, można dotrzeć do dużo większej grupy odbiorców. W ostatnim czasie treści przygotowywane przez firmy cieszą się olbrzymią popularnością. Wynika to z kilku faktów. Po pierwsze, dla wielu sieć stała się głównym (dla dużej grupy praktycznie jedynym) źródłem informacji o świecie. Tam poszukują nie tylko aktualnych wieści o otaczającej ich rzeczywistości, ale także wszelkiego rodzaju pogłębionych raportów i analiz. Po drugie, coraz mniej ludzi czyta dzienniki i czasopisma, które dotychczas były miejscem publikacji tekstów reklamowych. To spowodowane jest nie tylko ich wysoką ceną ale także słabą dystrybucją (wiele ciekawych tytułów dostępnych jest tylko w domach prasowych i księgarniach). Po trzecie, coraz więcej osób poszukuje w Internecie ciekawych i atrakcyjnych treści, które nie byłby tylko li jedynie reklamą czy czystej postaci komunikatem PR. Oczekują czegoś więcej niż tylko kolejnej zachęty do skorzystania z oferty. Jak wskazują eksperci, obecnie produkt jest tylko dodatkiem do pewnej historii, którą opowiada od dawna marka. Klienci chcą się poczuć częścią większej wspólnoty, którą łączy nie tylko uwielbienie do konkretnego modelu telefonu, ale coś więcej (zbiór wartości czy zainteresowań).
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
I choć według prawa, wszystkie materiały reklamowe w sieci i prasie drukowanej muszą być oznaczone, to nie znaczy, że każdy artykuł sponsorowany musi być nudny i od razu kojarzyć się z nachalną promocją. Aby był atrakcyjny dla czytelnika, należy pamiętać o kilku elementach.
Język powinien być dostosowany do wieku, płci i poziomu wykształcenia grupy docelowej. Każdy temat może być przedstawiony w sposób zrozumiały lub nie. Wszystko zależy, czy autor będzie pisał z myślą o swoim odbiorcy, czy będzie starał się za wszelką cenę zyskać uznanie ekspertów. Inaczej należy pisać o nowinkach technicznych w autach na portalu dla kobiet, a inaczej w serwisie motoryzacyjnym. Teksty publikowane na ogólno informacyjnych portalach powinny być z założenia łatwiejsze w odbiorze.
Charakter tekstu powinien być dopasowany do miejsca publikacji. W tematycznym serwisie, gdzie większość czytelników to ludzie związani z branżą, można w większym wymiarze wykorzystać fachowe słownictwo. Ostatnio bardzo popularne są infografiki.
Tekst powinien być przygotowany z myślą o realizacji konkretnego celu. Najczęściej firmy decydują się na pewien zestaw tekstów, które w zależności od potrzeb będą wsparciem w działaniach z zakresu PR czy być elementem większej akcji promocyjnej nowego produktu. W przypadku pierwszego zadania, należy postawić na informacje ogólne, w drugim skupić się na korzyściach dla konsumenta w myśl teorii cecha – zaleta – korzyść.
Wybrać styl narracji. Zdecydować się czy piszemy z pozycji eksperta czy zwykłego konsumenta. Wszystko zależy od celu oraz upodobań naszych klientów.
Artykuł poza walorami informacyjnymi, powinien być wciągający. To znaczy, że nie można przedstawić tylko suchych faktów, one mają być częścią jakiejś narracji, która będzie porywająca od pierwszego zdania.
Wybrać atrakcyjną formę dla czytelnika. W praktyce najczęściej stosowane to:
-
- wywiad ze specjalistą (oczywiście istniejącym w rzeczywistości, a nie wirtualnym),
-
- raport z badań przeprowadzonych przez firmę,
-
- analiza eksperta zewnętrznego dotycząca nie tylko pewnego segmentu rynku, ale także przyszłości całej branży,
-
- reportaż z podróży z promowanego miejsca lub przy pomocy reklamowanego środka transportu,
-
- wpis na blogu osoby znanej i posiadającej autorytet w internetowej społeczności,
-
- artykuł poradnikowy.
Forma jest równie ważna jak treść. Tekst powinien być porządnie sformatowany, może zawierać jakieś zdjęcia lub grafiki.
Nie dopuszczalne są wszelkiego rodzaju błędy ortograficzne, stylistyczne i merytoryczne.
Pomimo, że według większości sądów nawet blogi internetowe należy traktować jako rodzaj prasy (naturalnie są nimi także wszystkie serwisy ogólnoinformacyjne i branżowe) , a co za tym idzie obowiązuje w nich nakaz specjalnego oznaczania treści reklamowych, to nawet spełniając te wymagania nie należy rezygnować z dostosowania tekstu do estetyki i ogólnego layotu portalu, w którym ma zostać opublikowany. Reklama, która udaje, że nią nie jest (reklama natywna) to obecnie najmodniejszy trend w komunikacji marketingowej.
Artykuły sponsorowane – przyszłość SEO
Ostatnio coraz więcej firm idzie z duchem czasu (a może ściślej rzecz biorąc – podąża za zmianami algorytmu wyszukiwarki Google) i stara się promować swoją działalność za pomocą wartościowych treści. Jedną z bardzo popularnych form są właśnie artykuły sponsorowane. Wykorzystanie tego rodzaju tekstów w komunikacji to nie tylko możliwość wykreowania wizerunku firmy jako wybitnego specjalisty, ale także zaistnienia na łamach branżowych portali i zdobycia bardzo cennych linków zwrotnych do naszej pozycjonowanej strony. Trzeba pamiętać, że Google najbardziej docenia odnośniki z tekstów i portali tematycznie związanych z profilem działalności naszego przedsiębiorstwa. Ich systematyczny wzrost pomoże stronie zając czołowe miejsca w rankingu wyszukiwania na pożądane frazy. A co najważniejsze, zapewnią witrynie pewną stabilność pozycji. Wydaje się, że jeśli zmiany algorytmu będą dalej szły w kierunku priorytetowego traktowania wartościowych treści, a wszystko na to wskazuje, to artykuły sponsorowane będą stanowiły kluczowy instrument w budowie bazy linków. To także wartościowe źródło ruchu na stronie, większość osób trafiających tą droga na naszą firmową witrynę jest w pewien sposób już zainteresowana naszą ofertą.
Podsumowanie
Content Marketing to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych strategii w komunikacji marketingowej w Internecie. Jej elementem są właśnie artykuły sponsorowane. Trzeba jednak pamiętać, że aby były one wsparciem w popularyzacji firmy czy produktu, muszą być czymś więcej niż tylko kolejnym tekstem marketingowym czy notką PR.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Jak zrobić dobry film korporacyjny?
To pytanie często pojawia się w głowach specjalistów ds. marketingu oraz wizerunku firmy. W tym artykule spróbujemy ustalić jak uniknąć błędów, które zmienią Twój film korporacyjny w korporacyjną katastrofę. Skupimy
Agencja marketingowa – co wziąć pod uwagę przy jej wyborze?
Marketing jest nieodłącznym elementem działania każdej firmy. Jeśli zależy Ci na skutecznej promocji biznesu, warto podjąć współpracę z agencją marketingową. Sprawdź, czym się kierować podczas jej wyboru! Czym zajmuje się
Wejścia bezpośrednie – najcenniejsze źródło ruchu na stronie internetowej
W jaki sposób klienci trafiają na firmową stronę bez internetowych pośredników, dlaczego wejścia bezpośrednie są tak pożądane i co zrobić, aby stanowiły największe źródło ruchu na stronie www. Wszystkie drogi
1 Comment
vortalcloud
24 sierpnia, 14:10