Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces

Wirusowe treści – jak tworzyć, aby odnieść sukces

Wiele firm w komunikacji marketingowej wykorzystuje viral marketing. W ten sposób rozpowszechnia nie tylko materiały multimedialne, ale także artykuły. Jak przygotować dobry tekst, aby wzbudził zainteresowanie potencjalnych klientów – podpowiadamy w poniższym artykule.

Wirusowy marketing – wykorzystaj potencjał internetowej społeczności

Skuteczność marketingu wirusowego zależy od dwóch czynników. Po pierwsze, przygotowane treści muszą być na tyle ciekawe i intrygujące, aby wzbudzić zainteresowanie internautów. Muszą zawierać jakiś przekaz lub nieść jakieś pozytywne emocje, najczęściej śmiech. Po drugie, należy optymalnie wybrać miejsce wpuszczenia „wirusa”, tak aby szybko się rozprzestrzenił w grupie docelowej naszej firmy. Jednakże należy podkreślić, że oryginalny wirus ma szansę się przebić do szerszej publiczności z każdego miejsca. Pozostaje tylko pytanie jak go przygotować. Zespół BuzzSumo na podstawie analizy milionów artykułów zaprezentował kilka najważniejszych czynników, decydujących o popularności wirusowych treści.

  • Długie teksty są częściej udostępniane w serwisach społecznościowych niż krótkie. I to pomimo ogromnej popularności smartfonów. Optymalna długość to ok. 2000 znaków (oczywiście czym więcej tym lepiej, teksty o długości ok. 4000 znaków są częściej polecane niż te o mniejszej objętości). Obszerniejszymi tekstami, które sprawiają wrażenie bardziej przenikliwych – poddających temat wnikliwej analizie, łatwiej zainteresować użytkowników. W tym obszarze panuje niewielka konkurencja. Większość autorów koncentruje się na krótkich notatkach. Ponadto użytkownicy serwisów społecznościowych, chcą się dzielić z innymi nie tylko śmiesznymi memami, ale także intelektualnymi esejami. To ich strategia budowania wizerunku.
  • Dużą estymą cieszą się artykuły opatrzone przynajmniej jednym zdjęciem. Są dwukrotnie częściej rozpowszechniane od zwykłych tekstów (trzeba zaznaczyć, że nie oceniano atrakcyjności obrazów, tylko samą obecność w materiale).
  • Popularne są wszelkiego rodzaju teksty w formie ponumerowanych zasad czy reguł oraz modne ostatnio infografiki. Z badania wynika, że dziesięć punktów to optymalna liczba, najlepiej przyciągająca uwagę internautów.
  • Dużym zainteresowaniem cieszą się szczególnie teksty poradnikowe w stylu Jak to zrobić?, Dlaczego?, Co…? I filmy instruktażowe. Niezależnie od dziedziny, tego rodzaju materiały są nieustannie poszukiwane.
  • Wielokrotnie bardziej angażują teksty odwołujące się do pozytywnych emocji. Te intrygujące, rozrywkowe i dowcipne mogą liczyć na większą uwagę, niż historie wywołujące gniew czy smutek. Nikt nie chce znaleźć z rana na Facebooku przygnębiającej informacji, za to chętnie podzieli się ze znajomymi zabawną grafiką.
  • Na szerszy oddźwięk wśród społeczności internetowej mogą liczyć teksty, których autorami są znane powszechnie osobowości. Niezależnie czy jest to gwiazda filmowa lub sportowa czy ceniony ekspert w danej branży.
  • Wielokrotnie większym zainteresowaniem cieszą się treści, pochodzące z wiarygodnych źródeł. Każdy teksy powinien posiadać krótką stopkę redakcyjną przedstawiającą autora.
  • Wykorzystajmy gwiazdę lub lidera opinii do promocji naszych treści. Tekst udostępniony przez osobę wpływową i znaną ma szansę odbić się ogromnym echem w sieci. Wiele osób podzieli się nim tylko dlatego, że zrobił to jego idol.
  • Należy promować regularnie stare treści. Według badań największy szum wokół nowych artykułów trwa przez 3 pierwsze dni. Potem zainteresowanie gruntownie spada.

Podsumowanie

Kampanię „viralową”, aby odniosła efekt, trzeba starannie przygotować. Nie tylko pod kątem treści, ale także formy. W sieci można znaleźć wiele pasjonujących analiz i ekspertyz, które z racji słabej lub nieudolnej promocji, nie zdobyły należytej popularności. Z drugiej strony można także spotkać wiele szeroko propagowanych, a słabej jakości tekstów, które zamiast tworzyć dobry obraz firmy, mocno go psują.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie
Next Nowoczesne płatności – na co warto postawić w 2016 roku?

Może to Ci się spodoba

Trendy

Moda to dobra inwestycja

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił

Trendy 0 Comments

Automatyzacja Inbound Marketingu

Czym właściwie jest Inbound Marketing? To strategia, w której najważniejsze jest tworzenie przyciągających uwagę treści, dzięki czemu odbiorca na własną rękę dąży do odnalezienia ich twórców, a co za tym

Reklama internetowa 0 Comments

Jak odnieść sukces w Video Marketingu – kilka praktycznych wskazówek

Rok 2015 stoi pod znakiem Video Marketingu. Jeden z ekspertów od marketingu online ujął to doskonale: „Przyciska odtwarzania jest obecnie jednym z najbardziej przekonujących wezwań do działania w sieci”.  O

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź