Social Video – dobry sposób na promocję firmy
Filmy video szturmem podbijają serwisy społecznościowe. Nawet Twitter i Instagram wprowadziły możliwość publikacji tego rodzaju materiałów. Mówi się o zjawisku Social Video, które w przyszłości ma zrewolucjonizować sposób korzystania z tego rodzaju sieciowych wspólnot. Niektórzy, chyba raczej na wyrost (póki co, na zdetronizowanie pozycji YouTube nic nie wskazuje) twierdzą, że serwisy społecznościowe będą głównym dystrybutorem treści video w sieci. Popularność krótkich filmików wśród użytkowników tych portali to duża szansa na zwiększenie efektywności komunikacji marketingowej. Nie można jej zmarnować.
Internet – raczej oglądamy niż czytamy
Obecnie uwagę odbiorców mediów w znacznie większym stopniu przykuwają obrazy niż słowa. Proces ten widać nawet w tradycyjnej prasie, gdzie krótkie teksty stają się tylko dodatkiem do relacji fotograficznych. Specyfika Internetu sprzyja tylko temu zjawisku. Coraz więcej ludzi ma bardzo mało czasu, do sieci zagląda w pośpiechu, nierzadko przy pomocy tabletu czy smartfona. Serwisy wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, publikuje coraz więcej filmów video.
Faceoobk, Twitter czy Instagram video stoją
Obecnie materiały video stanowią znaczącą zawartość tych serwisów. Ich publikacja jest bardzo prosta. Na przykład na Facebooku można materiał zamieścić bezpośrednio na serwerze serwisu lub udostępnić link na profilu. Równie łatwo zamieść film na Twitterze. Opublikować film (na razie długość może wynosić maksymalnie 6 sekund) na profilu pomaga specjalna aplikacja Vine. Instagram również nie wymaga specjalnych umiejętności, aby prezentować w nim ruchome obrazy. Tutaj limit długości jest nieco dłuższy, wynosi 15 sekund. Do pomocy otrzymujemy specjalną aplikację, bardziej rozbudowaną od tej, którą oferuje konkurencja. Dzięki temu filmy się nie zapętlają, a program w wersji na systemy iOS oferuje stabilizację obrazu. Dodatkowo mamy do dyspozycji stop klatkę i 13 filtrów.
Video w komunikacji marketingowej
W cywilizacji obrazu, w której żyjemy obecnie, materiały video coraz częściej wykorzystywane są w komunikacji marketingowej. Do niedawna były one prezentowane głównie na stronach internetowych, obecnie częściej pojawiają się właśnie w serwisach społecznościowych. Można je praktycznie znaleźć na każdym profilu firmowym. Tam mogą liczyć na ogromną widownię, przez co stają się bardzo skutecznym kanałem dystrybucji. Na dodatek ich użytkownicy, to bardzo atrakcyjna grupa ludzi w kontekście konsumpcji rzeczy i wrażeń. Wielu z nich jest otwartych na wszelkiego rodzaju nowości i dysponuje ponad przeciętnymi dochodami.
Największą popularnością wśród internautów cieszą się:
- klasyczne filmy reklamowe,
- interaktywne spoty reklamowe (użytkownik sam decyduje o przebiegu przedstawionej historii),
- oficjalne relacje z eventów i prezentacji, których sponsorem lub organizatorem jest marka,
- filmy zza kulis imprez, do których zwykli ludzie nie mają wstępu (tego rodzaju filmy powszechnie publikowane są prze największe na świecie marki modowe, które pokazują pokaz od strony organizacyjnej),
- filmy instruktażowe i poradnikowe.
Media społecznościowe – widz wymagający
Większość użytkowników serwisów społecznościowych to ludzie z dużymi oczekiwaniami odnośnie prezentowanego im contentu przez firmy. Przede wszystkim lubią filmy, które nie tylko poszerzą ich horyzonty umysłowe, ale także ich rozbawią, wprowadzą w dobry nastrój. Wbrew powszechnej opinii jednak, nie wszyscy gustują w koszarowym humorze. Aby zyskać uwagę, wcale nie trzeba inwestować wielu środków w przygotowanie materiału. Bardziej liczy się pomysł, niż pokaźne konto – tym bardziej, że wiele portali narzuca pewne ograniczenia czasowe. Każdy kto choć raz zetknął się z nagrywaniem, wie jak trudno w sześcio sekundowej sekwencji zawrzeć w sposób ciekawy i wciągający jakąś myśl.
Najważniejszym jednakże elementem decydującym o popularności danego filmu, jest jego ekskluzywność. Widzowie mediów społecznościowych chcą zobaczyć coś, czego nie znajdą na innych platformach internetowych.
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary
Wszyscy twórcy treści na platformach takich jak YouTube, TikTok czy Instagram, którzy na tej działalności zarabiają, mają obowiązek zgłoszenia się do wykazu dostawców audiowizualnych usług medialnych, prowadzonego przez KRRiT. To efekt
Media społecznościowe w branży IT – o czym należy pamiętać?
Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wynosi ponad 4,48 miliarda, a przeciętny użytkownik korzysta z 6,6 platform mediów społecznościowych miesięcznie[1]. Popularne platformy, takie jak Facebook, mają miesięcznie
TikTok z najszybszymi wzrostami liczby fanów ze wszystkich social mediów
Największym pod względem liczby obserwujących kontem firmowym na polskim TikToku jest konto TikTok Polska, natomiast drugie miejsce zajmuje Xiaomi, którego liczba fanów tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrosła aż
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!