Big data, chmury obliczeniowe i internet rzeczy zmieniają biznes. Połączenie tych technologii daje nowe możliwości

Firmy IT obserwują rosnącą popularność rozwiązań z zakresu big data i chmury obliczeniowej. Jednoczesne wykorzystanie dwóch najpopularniejszych technologii – chmury obliczeniowej i big data – daje coraz więcej możliwości rozwijania biznesu. Na rynku widoczny jest również trend łączenia tych technologii z urządzeniami mobilnymi i internetem rzeczy.

Oprócz zainteresowania chmurą widzimy również duże zainteresowanie obszarem big data, czyli analizowaniem danych, zarówno strukturalnych, jak i niestrukturalnych, z czego można wyciągać bardzo ciekawe wnioski. Klienci zaczynają z nami pracować nad wyciągnięciem wartości z danych, które powoli stają się cennym środkiem trwałym w przedsiębiorstwie – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Piotr Witczyński, dyrektor generalny Oracle Polska.

Jak podkreśla Witczyński, Oracle jest jedną z firm, które wyznaczają nowe trendy na rynku nowych technologii, a nie tylko podążają za nimi. Dlatego widząc rosnące zainteresowanie klientów chmurami obliczeniowymi, pracuje nad coraz to nowszymi i bardziej zaawansowanymi technologiami. Są one wykorzystywane w wielu procesach, także bardziej skomplikowanych, związanych z big data, integracją czy tworzeniem aplikacji mobilnych.

Dla klientów spółki wykorzystanie chmury może być nie tylko korzystne cenowo, lecz także możliwe do szybkiego wdrożenia. Żeby jednak przekonać ich o użyteczności takiego rozwiązania, chmury muszą być coraz bardziej zaawansowane. Dlatego Oracle niedawno rozszerzył katalog usług dostępnych w tej technologii.

W czerwcu Oracle ogłosił udostępnienie kolejnych 24 usług w chmurze. Przede wszystkim w obszarze technologii. Dotyczy bardzo ciekawych rozwiązań, w szczególności narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych w chmurze czy big data w chmurze – wyjaśnia Witczyński.

Dodaje, że kolejnym trendem jest rosnąca popularność internetu rzeczy, czyli podłączania do sieci różnego rodzaju urządzeń lub sensorów. Im więcej takich urządzeń, tym więcej danych, które można analizować, by np. lepiej zarządzać zużyciem energii.

Służą do tego nie tylko urządzenia mobilne, mamy do czynienia także z sensorami, które w sposób ciągły zbierają dane. Dzięki takim narzędziom jak big data można te dane ciekawie przeanalizować i wyciągnąć z tego wnioski wartościowe dla biznesu – tłumaczy Witczyński.

Witczyński podaje przykład zespołu Oracle Team USA. Łodzie reprezentujące ten klub i wspierane przez Oracle zwyciężyły w dwóch ostatnich edycjach Pucharu Ameryki, czyli najbardziej prestiżowych pełnomorskich regat. Jak wyjaśnia Witczyński, jedną z przewag, jaką Oracle Team USA miał nad rywalami, był lepszy dostęp do danych. Dzięki kilku tysiącom czujników na łodziach zespoły na lądzie na bieżąco otrzymywała dane i mogły lepiej reagować m.in. na warunki atmosferyczne. Oracle Team USA będzie bronił tytułu w regatach w 2017 r. na Bermudach.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Spersonalizowana reklama mobilna napędza rynek marketingu online
Next Telefon - Twoje Centrum Zarządzania Finansami

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Orientalne upominki reklamowe – personalizowane pałeczki do sushi

Sushi stało się jednym z najbardziej popularnych orientalnych dań uwielbianych przez Polaków. W ciągu ostatnich lat powstało mnóstwo restauracji oferujących sushi, w sklepach można kupić gotowe zestawy tego dalekowschodniego przysmaku,

Trendy 0 Comments

Warszawa w oczach turystów – co zobaczyć?

Warszawa to z pewnością miasto, które nie posiada ani wrocławskiej elegancji, ani krakowskiego klimatu. Niewiele osób może też utrzymywać, że jest to miasto ładne. A jednak nie oznacza to wcale,

Trendy 0 Comments

Marketingowa komunikacja wizualna – fenomen naszych czasów

Zdjęcia, infografiki oraz filmy video zaczynają dominować w sieci. Wynika to nie tylko z ogromnej popularności tych formatów wśród Internautów, ale także ich skuteczności w komunikacji marketingowej. Firmy, które chcą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź