Blog korporacyjny w Content Marketingu – jak zwiększyć skuteczność oddziaływania

Blog korporacyjny w Content Marketingu – jak zwiększyć skuteczność oddziaływania

Wiele firm wskazuje, że w dobie serwisów społecznościowych blogi korporacyjne straciły swą siłę oddziaływania. To nieuprawniona konstatacja. Wydaje się, że dalej mają ogromną skuteczność, o ile prezentowane tam treści są wartościowe i atrakcyjne dla ich odbiorców.  Z uwagi, że nad materiałami tam prezentowanymi marki mają bezwzględną kontrolę, doskonale się sprawdzają w Content Marketingu. O czym pamiętać przy tworzeniu bloga, aby chętnie do niego zaglądali nie tylko ludzie z branży i dziennikarze – podpowiadamy w tekście.

Blogi stare jak Internet

Blogi, to oczywiście obok stron www, jedne z pierwszych platform internetowych, które firmy zaczęły aktywnie wykorzystywać w komunikacji marketingowej. Ich popularność spadła wraz z rozwojem serwisów społecznościowych, aczkolwiek przyczyną tego faktu nie był brak zainteresowania ze strony internautów, ale raczej przeniesienie całej uwagi marek na nowy rodzaj portali, skupiających duże grupy ludzi. Firmy zaczęły coraz więcej uwagi poświęcać swoim profilom, co odbiło się na jakości prezentowanych materiałów na blogach. Najczęściej były one mocno nieaktualne. W wielu przypadkach aktywność firm ograniczała się do publikacji standardowych komunikatów PR. Wydaje się jednak, że coraz więcej firm zaczyna na powrót doceniać rolę blogów w marketingu. Ostatnio jedną z popularniejszych strategii w tym zakresie jest Content Marketing, czyli przyciąganie uwagi potencjalnych klientów przy pomocy wartościowych treści. A w tym zadaniu blogi korporacyjne sprawdzają się doskonale.

Content Marketing

Do ogromnego renesansu blogów w dużym stopniu przyczynił się marketing treści. Większość klientów powoli zaczynała być zmęczona atakowaniem ich klasycznymi komunikatami reklamowymi, które poza czystą zachęta do zakupu (najczęściej bardzo banalną) nie niosły za sobą żadnej wartości dla klientów. Powolne zbliżenie marek i klientów, do czego przyczyniły się serwisy społecznościowe, spowodowało, że odbiorcy zaczęli mieć coraz większe wymagania wobec firm odnośnie tworzonych treści. Odpowiedzią na te oczekiwania było właśnie przeniesienie uwagi firm na dystrybucję ciekawych treści. Zauważyły, że gwarantem sukcesu jest zrównoważenie komunikacji marketingowej.

Blogi korporacyjne – warunki skuteczności

W zakresie marketingu treści blogi okazały się idealnym narzędziem. Są łatwe w obsłudze, a ponadto marki mogą mieć absolutną kontrolę nad publikowanymi treściami. Ponadto obecny rozwój technologii sprawił, że bez uszczerbku dla czasu ładowania, można na nich publikować wszelkiego rodzaju multimedialne treści. Jednak aby, komunikaty tam publikowane nie trafiały w próżnię, należy pamiętać o kilku kluczowych warunkach.

  1. Plan i strategia – to podstawowe elementy, bez ich ustalenia nie może udać się żadne przedsięwzięcie. W pierwszym etapie należy określić grupę docelową, do której chcemy trafić, jakich treści oczekują odbiorcy oraz jak chcą z nich korzystać. Te parametry pozwolą nam określić potrzebne zasoby (personel, budżet) do zrealizowania celu.
  2. Promocja bloga – należy ustalić kanały, na których będziemy promowali treści na nim publikowane. Pomimo, że wartościowe treści mogą liczyć zawsze na uwagę odbiorców i wyszukiwarek, to nic się nie dzieje przez przypadek. Trzeba na to solidnie zapracować. Doskonałym miejscem do promocji bloga sa serwisy społecznościowe oraz branżowe portale.
  3. Kalendarz redakcyjny – warto nie tylko ustalić pewien harmonogram czasowy publikacji, ale także wyznaczyć zespół odpowiedzialny za jego realizację. W każdym zespole powinna być osoba odpowiedzialna za dobór materiałów. Trzeba jednak zawsze pamiętać, że na blogu powinny znaleźć się materiały, które spodobają się czytelnikom, a nie szefowi korporacji. Nierzadko różne działy (marketing, sprzedaż, PR) mają inne wizje odnośnie ilości i charakteru zamieszczanych na blogu treści.
  4. Przede wszystkim jakość – tylko wartościowe treści mogą sobie zjednać dużą grupę czytelników.
  5. Oczekiwania i potrzeby potencjalnych klientów – nawet gdy będzie nam się wydawało, że mamy bardzo ciekawe treści, a nie będą one trafiały w gust czytelników, to niestety nasz blog nie pomoże nam zrealizować postawionych sobie celów.

Tych zasad trzymają się najlepsi. Według ekspertów blog koncernu Daimler należy do jednych z najlepszych:

daimler

http://blog.daimler.de/

Podsumowanie

Blog to bardzo dynamiczna i wszechstronna platforma komunikacyjna. To kanał, w którym można sobie pozwolić na różnego rodzaju eksperymenty związane z formą i treścią materiałów.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Crowdsourcing – firmy słuchają klientów
Next Emocje sprzedają w Internecie – jak uszczęśliwić klientów

Może to Ci się spodoba

Firmowe Video – sposób nie tylko na dobry wizerunek firmy

Filmy video są bardzo popularne wśród internautów. Dzięki temu firmy mogą nie tylko szybko i skutecznie poprawić wizerunek, ale także zbudować silne relacje z klientami. Zaskakujące, intrygujące hipnotyzujące od początku

Infografiki i SEO – 5 praktycznych wskazówek

Infografiki, dzięki wielu zaletom, coraz częściej wykorzystywane są przez firmy w komunikacji marketingowej w Internecie. Podpowiadamy – co zrobić w aspekcie SEO, aby komunikat w tym formacie dotarł do jak

Content marketing 0 Comments

Public Relations i Content Marketing – symbioza doskonała

PR i Content Marketing to obecnie dwa komplementarne wobec siebie narzędzia wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić efektywne budowanie przyjaznych relacji z otoczeniem bez wartościowych treści. Z drugiej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź