Blog – zarób swój pierwszy milion
Zarabianie w internecie stało się niezwykle modne. Sieć www daje nam nieograniczone pole do tego, abyśmy dorobili się przysłowiowego miliona. Jednym z pomysłów na to, aby zacząć zarabiać w sieci, jest prowadzenie własnego bloga. W tym artykule pokażemy kilka ciekawych informacji, w jaki sposób zarobić na treściach, które publikujemy.
Pierwsze kroki w zakładaniu bloga:
1. nazwa domeny i hosting
Aby w ogóle rozpocząć pracę nad naszym blogiem, musimy poświęcić chwilę na sprawy czysto techniczne. Zaczniemy oczywiście od wyboru domeny oraz możliwie taniego hostingu. Nazwa jest bardzo ważna, ponieważ to po niej w przyszłości będziemy rozpoznawalni. Warto poszukać domeny, która zawiera nie tyle wymyśloną nazwę, ile sprecyzowane określenie np. blog z przepisami. Taka nazwa ułatwi w przyszłości pozycjonowanie oraz wyszukiwanie naszej strony.
Często bywa tak, że domenę możemy uzyskać w pakiecie z hostingiem. Warto skorzystać z takiego rozwiązania ponieważ zyskujemy wtedy hosting stron oraz domenę w przystępnej cenie.
Oczywiście możemy postawić bloga w popularnych platformach blogowych, jednak dużo lepiej będzie on wyglądał jako osobna strona. Po za tym, będziemy mieli większe pole do popisu w późniejszym etapie.
2. Treść bloga
Tak naprawdę możemy pisać o wszystkim. O psach, urządzaniu wnętrz czy o ciuchach. Ważne, by nasz blog zawierał informacje, które mogą zaciekawić potencjalnych użytkowników.
Pamiętajmy, że oprócz spełnienia się w pisaniu o danej branży, zależy nam również na odwiedzinach. Dlatego właśnie, nie warto pisać blogów osobistych. Niestety, dopóki nie staniemy się celebrytami, nikogo nie zainteresuje nasza jesienna depresja ani występ w szkolnym przedstawieniu naszego dziecka.
Możemy wprowadzić elementy osobiste, ale dopiero wtedy, gdy nasza witryna uzyska popularność.
Wpisy powinny być ciekawe, niezbyt długie, zawierać zdjęcia oraz odpowiedź na konkretne pytanie. Warto skorzystać z pomocy jaką oferuje nam planer słów kluczowych w Google AdWords. Dzięki niemu możemy sprawdzić czego użytkownicy szukają najczęściej.
3. Regularność i kontakt z fanami
Jeśli stworzymy już korpus naszego bloga, będziemy musieli popracować nad zdobyciem popularności. Zacznijmy od regularności wpisów. Warto przyzwyczaić odwiedzających do tego, że np. raz lub dwa razy w tygodniu zobaczą oni nowość na naszym blogu. Długie przerwy sprawiają, że nasi czytelnicy przestają odwiedzać naszą witrynę.
Kolejnym krokiem będzie założenie fanpage oraz jego promocja na Facebooku. Bardzo ważne jest aby utrzymywać kontakt z osobami czytającymi naszego bloga, a idealnym narzędziem do tego celu są wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. To one pozwolą nam na to, by informować społeczność o nowych wpisach, ciekawostkach i naszych osiągnięciach.
4. Zacznij zarabiać!
Podstawy do funkcjonowania Twojego bloga już masz. Czas zacząć zarabiać! Najczęściej, początkujący bloggerzy zaczynają od łatwych programów reklamowych takich jak np. AdSense. Umożliwiają one wyświetlanie reklam na naszych witrynach a reklamodawcy płacą za kliknięcie w reklamę. Ceny wahają się od kilku groszy po kilka złotych (w zależności od branży). Przy dużym ruchu na stronie, daje nam to już niezły start.
Następnym krokiem może być podjęcie programów partnerskich. W zależności od tego, czym zajmuje się nasza strona, możemy wybierać spośród rożnej tematyki. Najbardziej opłacalne są programy partnerskie związane są z branżą kredytową i ekonomiczną. Prowizja uzależniona jest od ceny zakupu wybranej usługi lub produktu. Wynosi kilka-kilkanaście procent.
Ostatnim krokiem może być podjęcie współpracy ze stałymi sponsorami. Blog kulinarny? Może warto wybrać jedną firmę naczyń, w których gotujesz? Blog modowy? Pokaż się w nowej kolekcji H&M. Ty zarobisz na tzw. product placemencie, a firma zyskuje dodatkową reklamę.
Jak widać kanałów do zarabiania jest sporo. Tylko od Ciebie zależy, czy Twój blog osiągnie sukces, czy nie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami
Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na
Infografiki w wizualnej komunikacji marketingowej
Obrazy, filmy i grafiki zaczynają ostatnio dominować w komunikacji marketingowej prowadzonej przez firmy w Internecie. Jednym z bardziej popularnych formatów w komunikacji wizualnej są infografiki. Prz ich pomocy można w
Kiedy czas pomyśleć o nowym designie strony www?
Trendy w internetowej estetyce zmieniają się równie często jak technologie. Firmy, które chcą stale dominować na rynku, muszą co jakiś czas odświeżać, nie tylko funkcjonalność, ale także wygląda swojej strony
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!