Content Marketing – najskuteczniejsza strategia SEO
Obecnie, poza optymalizacją strony, wartościowe treści wygenerowane przez markę zarówno te na stronie, jak i te opublikowane w sieci mające za zadanie przyciągać do niej uwagę internautów, mają największe znaczenie w SEO. Bezpośrednio i pośrednio decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Content Marketing
To strategia, która polega na wabieniu klientów do swojej oferty przy pomocy wartościowych treści w różnej formie. Istota Content Marketingu skupia się na ich tworzeniu oraz dystrybucji. Jej popularność wynika z dwóch faktów. Po pierwsze, Google w ostatnim czasie zrobiło wiele, aby od lat powtarzana sugestia „Content is King” w końcu się urzeczywistniła. Co prawda zmiany algorytmu jeszcze całkowicie nie wyeliminowały z najwyższych pozycji stron ubogich w treści lub z zawartością słabej jakości, to każda kolejna skutecznie wywraca ranking. Po drugie, współcześnie klienci od marek chcą czegoś więcej niż tylko samych produktów. Oczekują, że za produktem stoi jakaś historia, której oni staną się częścią po nabyciu określonego produktu. W budowaniu tej otoczki świetnie się sprawdza właśnie marketing treści.
Strona www – przede wszystkim treści dla klienta
W początkowej fazie rozwoju SEO, teksty na stronę były tworzone głównie z myślą o algorytmie wyszukiwarki. Wielu nie dało się po prostu czytać, były sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi. Na dodatek były modyfikowane lub tworzone (sic!) przez tzw. pozycjonerów, którzy nie mieli bladego pojęcia o copywritingu, przy okazji optymalizacji strony. Wszyscy byli przekonani, że czym więcej powtórzeń danej frazy, tym lepiej. Zresztą każdy kto pamięta Internet z przed 10 – 15 lat wie o co chodzi. Obecnie sprawa wygląda zupełnie inaczej. Google stara się skutecznie walczyć z tego rodzaju działaniami, w większości przypadków skutecznie (nie tylko przy pomocy udoskonalania algorytmu, ale także wprowadzania nowych wytycznych). To sprawiło, że coraz więcej firm zaczęło do tworzenia tekstów angażować profesjonalistów, którzy wiedzą jak pisać skuteczne marketingowo treści. Te mają być atrakcyjne przede wszystkim dla odwiedzających, to ich muszą porwać i oczarować a nie wyszukiwarkę. Ta, możemy być pewni, jest na tyle bystra, że doceni nasz wysiłek.
Ponadto wiele firm, chcąc być na bieżąco z trendami w marketingu online, stara się do swojej oferty przyciągać klientów podsuwając im treści, które będą dla nich nie tylko atrakcyjne, ale także wartościowe. Opublikowane na stronie, będą doskonałym wabikiem dla klientów. Najpowszechniejszym rozwiązaniem w tym względzie jest utworzenie bloga korporacyjnego, na którym regularnie można zamieszczać nie tylko praktyczne porady (np. filmy instruktażowe z cyklu Jak…?), ale także specjalistyczne ekspertyzy i analizy. Tym sposobem prezentacji powinny zainteresować się sklepy internetowe, które cierpią na pewien deficyt treści. W przypadku zdawkowych opisów produktów, treściami tam opublikowanymi można przekonać swoich zwolenników (także algorytm wyszukiwarki), że mają do czynienia z wybitnym specjalistą w branży.
Atrakcyjne treści – promocja strony i firmy
Content Marketing to strategia wielowymiarowa, dlatego nie powinno się ograniczać publikacji treści tylko do firmowej strony www. Przy pomocy treści zaprezentowanych na różnych platformach internetowych, można skutecznie promować stronę i pozyskiwać linki. Trzeba pamiętać, że pomimo wielu zmian algorytmu wyszukiwarki nadających priorytet wysokiej jakości treściom, odnośniki prowadzące do strony wciąż mają znaczenie przy ustalaniu pozycji w rankingu wyszukiwania. Google wychodzi z założenia, że jeśli duża grupa osób zamieszcza hiperłącze prowadzące do danej strony, to znaczy, że jest ona warta uwagi. Traktuje to jako pewnego rodzaju rekomendacje.
Obecnie najbardziej liczą się linki z tekstów specjalistycznych, opublikowanych w branżowych serwisach tematycznie związanych z profilem działalności naszej firmy. Te ze stron o słabej reputacji czy zawierającej kłamstwa nie mają żadnego znaczenia. Wbrew pozorom gigant z Mountain View świetnie sobie radzi z selekcją (ostatnio wprowadził mechanizm Knowledge Vault,, który ma wyłapywać ewidentne kłamstwa na stronie(http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17528199,Google_bedzie_decydowal__co_w_sieci_jest_prawda_a.html#BoxBizCz). Wydaje się także, że poradził sobie już bezpowrotnie z systemami wymiany linków.
Jednak nie ma sensu czekać, aż administratorzy jakiegoś portalu sami się zainteresują naszymi przedsięwzięciami i umieszczą na nim notkę z linkiem. Zadaniem agencji interaktywnych w ramach działań SEO jest prowokowanie tego rodzaju zdarzeń. Wiele internetowych czasopism i serwisów jest zainteresowana publikacją ciekawych artykułów dostarczonych przez marki (nie muszą to być tylko teksty tworzone tylko przez pracowników, olbrzymią popularnością cieszą się na przykład analizy rynku autorstwa znanych komentatorów). To pozwala im poszerzać bazę czytelników (a przez to zyskiwać nowych reklamodawców), a nam promować się na ich łamać oraz pozyskiwać linki do strony. Obecność w tak dostojnym gronie, czyli firm przodujących w branży, to także element kreowania wizerunku i budowania siły marki. Nawet gdy tekst pozbawiony jest linku, a użytkownik nim zaciekawiony z własnej inicjatywny odwiedzin stronę, to pośrednio także dostarczy argumentów wyszukiwarce do podwyższenia pozycji. Liczba odwiedzin to jeden z czynników cały czas brany pod uwagę przez Google.
Podsumowanie
Położenie nacisku w pozycjonowaniu stron na tworzenie wartościowych treści to oznaka nie tylko znajomości trendów w marketingu online oraz filozofii zmian algorytmu wyszukiwarki, ale także wyraz szacunku wobec internautów. Do niedawna generalnie istota SEO (wyjątki tylko potwierdzały regułę) sprowadzała się do tworzenia w sposób niemal maszynowy olbrzymiej ilości tekstów, które były zamieszczane w portalach typu Presell Pages lub nikomu nieprzydatnych katalogach firm w celu generowania linków do pozycjonowanej strony. Choć wiele agencji interaktywnych postępuje tak dalej, to obecnie tego rodzaju odnośniki nie mają dużego znaczenia. Kluczem do sukcesu są hiperłącza pochodzące z wysokiej jakości tekstów opublikowanych w branżowych serwisach, które cieszą się nie tylko autorytetem wyszukiwarki, ale także popularnością wśród konsumentów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Content Marketing w lokalnym biznesie
Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające
Infografiki w wizualnej komunikacji marketingowej
Obrazy, filmy i grafiki zaczynają ostatnio dominować w komunikacji marketingowej prowadzonej przez firmy w Internecie. Jednym z bardziej popularnych formatów w komunikacji wizualnej są infografiki. Prz ich pomocy można w
Negocjacyjna bitwa o domeny
Polska platforma kupuje rozszerzenie .com za 50 tysięcy euro. Eksperci z branży często nazywają domeny wirtualnymi nieruchomościami i trzeba przyznać, że nie raz sprawdziły się jako dobra inwestycja[1]. Rekordowe transakcje
1 Comment
kameel77seo
23 listopada, 22:14