Dlaczego powinieneś wiedzieć czym jest Autonomiczny CRM?
Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób komunikacji między ludźmi. Przyczyniły się również do zmian, jakie nastąpiły w sposobie dotarcia do klienta. Nie wystarczy już wprowadzenie kilku danych do systemu.
Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu odzieżowego usytuowanego w kiepskiej lokalizacji, a utarg dzienny jest znikomy lub żaden. Bazujesz wyłącznie na tych klientach, którzy odwiedzają Cię od lat. Wiesz o nich wszystko, są dla Ciebie bliscy. Dostarczasz im produkty idealnie dopasowane do ich potrzeb, oni natomiast dostarczają Tobie źródło dochodu.
Wiesz, że trzeba iść z duchem czasu, dlatego zakładasz sklep w Internecie. Nie widzisz swojego klienta, nie możesz z nim porozmawiać, nie wiesz czego szuka i nie wiesz czego od Ciebie oczekuje. Zaczyna brakować Ci stałych relacji.
Czy dostępne systemy CRM i Marketing Automation są dobrym rozwiązaniem?
Szukając rozwiązania natrafiasz na dwa pojęcia: CRM i Marketing Automation. System CRM to: „Customer Relationship Management”, czyli w wolnym tłumaczeniu zarządzanie relacjami z klientami. Klasyczny CRM to narzędzie, które daje możliwość zbierania danych o kliencie. Te informacje wprowadzasz ręcznie, a cały proces może odbywać się bez udziału Internetu. Dzięki temu wiesz kim jest klient, ile kupił rzeczy do tej pory, jakiego rodzaju są to produkty i co jaki czas dokonuje zakupu.
W Polsce mamy prawie 8 milionów internautów. Załóżmy, że w danym tygodniu 1 na 10 000 osób zrobi zakupy w Twoim sklepie. Daje to 800 pozycji zawierających imię, nazwisko, adres, id produktu oraz dziesiątki informacji behawioralnych. W sumie będzie to kilkanaście tysięcy informacji. Ile czasu zajmie Ci wprowadzanie tych danych ręcznie? Ten problem rozwiązuje Marketing Automation, który jest oprogramowaniem zbierającym informacje o czynnościach, jakie wykonuje klient. Następnie przetwarza je w taki sposób, aby dotrzeć do niego z bardziej spersonalizowaną ofertą. Jeśli jest to dla Ciebie zadowalające, możesz na tym poprzestać, a jeśli nie…
Social CRM, czyli jak budować relację z pomocą mediów społecznościowych?
Media społecznościowe na przełomie ostatnich lat stały się głównym kanałem komunikacji. W 2003 r. powstał LinkedIN, rok później pojawił się Facebook, rok 2006 był początkiem Twitter’a, natomiast 2010 – Instagram’a. Twój potencjalny klient ma konto przynajmniej w jednym z nich. Co to oznacza? Ogrom cennej wiedzy, którą możesz zdobyć na temat swojego klienta.
Social CRM to narzędzie, które automatycznie zbiera informacje o ruchu w e-sklepie. Mało tego – w czasie rzeczywistym wyszukuje informacje o potencjalnym kliencie w mediach społecznościowych. Mając komplet informacji, system dopasowuje ofertę do konkretnego użytkownika.
Kasia ma 26 lat, jest z Krakowa, w upalny dzień w środku lata wchodzi do e-sklepu, loguje się i szuka rzeczy, która zaspokoiłaby jej – jeszcze nie do końca sprecyzowaną – potrzebę. Przegląda spodenki, sukienki i bluzy, nie znajduje nic dla siebie, więc porzuca wirtualny koszyk, po czym otrzymuje powiadomienie na Facebook’u „Hej, szukasz czegoś na upalne dni? Mamy 50% zniżki na sukienki”.
Jak do tego doszło? E-CRM automatycznie pobrał informacje o Kasi. „Wiedział” z jakiego miasta pochodzi i jaka jest tam pogoda, po ruchu w sklepie ocenił, co byłoby dla niej najlepsze. Ponadto, Autonomiczny e-CRM na podstawie historii innych klientów Twojego e-sklepu, samodzielnie wypracowuje najlepszy scenariusz marketingowy, który wpłynie na zwiększenie ilości oraz wartości zakupów.
Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób komunikacji między ludźmi. Przyczyniły się również do zmian, jakie nastąpiły w sposobie dotarcia do klienta. Nie wystarczy już wprowadzenie kilku danych do systemu. Historia transakcji to także zbyt mało. Obecnie, aby dotrzeć do klienta trzeba patrzeć szerzej. Należy brać pod uwagę wszystkie aspekty, które przyczyniają się do podjęcia decyzji o zakupie.
Zachęcamy Cię do sięgnięcia po więcej informacji: edrone.me
Magda Rymarczyk
PR Manager
edrone – pierwszy CRM dla e-commerce
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Webinar — Twoje uniwersalne narzędzie internet-marketingu
Czy Ty też szukasz uniwersalnego pracującego narzędzia, które pomoże w osiągnięciu od razu wielu celów marketingowych? Znam takie, nazywa się webinar. Polecam testowanie i wiesz dlaczego? Dlatego że jak najbardziej
Sprzedaż prasy wciąż spada. Zyskują cyfrowe wydania
W tempie dwucyfrowym spada sprzedaż prasy drukowanej, ale dynamika spadku wyhamowuje. Za to coraz więcej osób korzysta z wydań cyfrowych. Ponad 30 proc. dorosłych regularnie czyta prasę w sieci, niewielu jednak decyduje się
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej – prognoza na 2015 rok
Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!