Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Koszty kampanii reklamowych na Facebooku zawierają w sobie 2 rzeczy – budżet całkowity to przede wszystkim budżet reklamowy, który potrzebny jest aby mogło w ogóle dojść do wyświetlania reklamy a także czas pracy osoby, która tymi reklamami będzie się zajmować.
Jeśli robimy to samodzielnie lub wewnątrz naszej firmy, to koszt musimy sobie skalkulować po prostu w ramach naszego czasu lub wynagrodzenia pracownika. Jeśli natomiast chcemy zlecić firmie zewnętrznej lub freelancerowi, no to tutaj już ten koszt obsługi będziemy musieli doliczyć do całej kalkulacji. Skuteczne kampanie reklamowe to nie jest taki prosty temat jak może się wydawać, więc warto zastanowić się czy jesteśmy w stanie robić to sami.
Budżet na kampanie reklamowe
Reklama na Facebooku potrafi być bardzo skuteczna w docieraniu do wybranej grupy odbiorców i pozyskiwaniu nowych klientów o ile posiadamy wiedzę i umiejętności tworzenia reklamy, jej konfiguracji i optymalizacji. Wszak dysponujemy jakimś ograniczonym budżetem, czyli wydajemy swoje własne lub firmowe pieniądze i całość powinna nam się opłacać. Jak więc policzyć budżet potrzebny na reklamy?
Jak zwykle w takich sytuacjach – to zależy. Przede wszystkim od wielkości firmy, obszaru działania, produktów lub usług, które oferujemy, naszej grupy docelowej, celu firmy, priorytetów, cen, itd. Inny budżet i zapotrzebowanie będzie miał lokalny biznes a inny dla ogólnopolskiej firmy. Z pewnością trzeba zakładać sobie pewne minimum, poniżej którego nie warto schodzić, np 500 zł miesięcznie, 1000 zł miesięcznie budżetu, przy większych firmach 2000 czy 4000 zł / msc.
Do tego potrzebna jest kalkulacja opłacalności – jeśli wydam 500 zł budżetu miesięcznie to ilu klientów musi przyjść żeby mi się to opłacało, a potem trzeba dążyć do tego aby dane wyniki osiągnąć. Pamiętać trzeba, że cudów nie ma, potencjalni klienci potrzebują kilku kontaktów z nasza firmą aby coś kupić, więc przy reklamach na Facebooku również trzeba wykazać się cierpliwością i stałymi działaniami aby osiągnąć sukces.
Koszty obsługi zewnętrznej
Jeśli nie będziemy sami robić reklamy na portalu Facebook i zlecimy to na zewnątrz, no to koszt obsługi bywa różny i w dużej mierze zależy od umiejętności, doświadczenia, wiedzy i renomy danego specjalisty czy firmy. Przykładowa agencja social media może za obsługę reklam na facebooku chcieć od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie i jest to jak najbardziej uzasadnione, bo dysponując całym arsenałem działań potrafi dla firmy wypracować zakładane rezultaty, tworzyć skuteczne reklamy, budować rozpoznawalność marki i docierać do potencjalnych klientów, a całe przedsięwzięcie się zwyczajnie opłaca i pozwala na rozwój twojej firmy. Skuteczna reklama na facebooku zależy od wielu czynników i jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy to opłaca się po prostu komuś to zlecić.
Może to Ci się spodoba
TikTok z najszybszymi wzrostami liczby fanów ze wszystkich social mediów
Największym pod względem liczby obserwujących kontem firmowym na polskim TikToku jest konto TikTok Polska, natomiast drugie miejsce zajmuje Xiaomi, którego liczba fanów tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrosła aż
TikTok zdobywa coraz większą popularność wśród influencerów. Królują jednak YouTube i Instagram
Większość kampanii influencerskich jest dziś multiplatformowa, co oznacza, że twórcy przygotowują treści promujące marki i ich produkty na różne kanały społecznościowe. Instagram na razie króluje w liczbie publikacji, ale to YouTube przynosi
Prowadzenie fanpage to nie bajka!
Kiedyś działania na Facebooku przypominały charytatywną działalność, gdzie wszystko było za darmo. Popularność postów opierała się w głównej mierze na realnym zainteresowaniu – jednak, nie ukrywajmy, było ono napawdę niewielkie.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!