Inbound Marketing – kompleksowe podejście to klucz do sukcesu
Inbound Marketing koncentruje się na potrzebach informacyjnych klienta. Dzięki tej strategii można nie tylko poszerzyć bazę klientów, ale także zbudować rozpoznawalność marki. Jednak, aby odnieść sukces, trzeba do niej podejść kompleksowo.
Inbound Marketing
To strategia w komunikacji marketingowej, która w centrum uwagi stawia potrzeby informacyjne klienta. Dzięki działaniom z zakresu Inbound Marketingu, potencjalni klienci, chcąc zaspokoić jedną ze swoich podstawowych potrzeb, powinni nas odnaleźć sami. Istota polega na prowadzeniu akcji przyciągających – wabieniu, ale nie przy pomocy czystej perswazji, a dostarczaniu odbiorcom wiedzy i informacji, których poszukują. Przy pomocy tego rodzaju działań można zbudować szeroką i lojalną grupę klientów, którzy staną się w dłuższej perspektywie promotorami marki. Jednak, aby tak się stało, do Inbound Marketingu trzeba podejść kompleksowo:
- pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach (SEO),
- aktywna obecność w social media,
- wartościowe treści (fotoreportaże, video, infografiki, ebooki, itp.).
Działania w tym zakresie wymagają gruntownej znajomości oczekiwań potencjalnych klientów. Należy poznać ich zainteresowania oraz ulubione miejsca w sieci. Tylko w ten sposób będziemy mogli przygotować treści, które spełnią swoją rolę, czyli pomogą nam zamienić odbiorców w klientów.
Blog – promocyjny magnes
Gdyby się dzisiaj zapytać przedstawicieli, nie tylko młodego pokolenia, skąd dowiedzieli się o nowym modelu smartfona, to na pewno nie byłaby to klasyczna reklama display (np. banner). Większość wskazała by na social media czy blogi. Zapewne byłby to niekoniecznie profil czy blog firmowy, ale jakiś prywatny profil czy diariusz, który prowadzony jest przez osobę cieszącą się estymą wśród internetowej społeczności. W dziedzinie fashion, blogerzy modowi stali się absolutnymi wyznacznikami trendów (w zasadzie słowo wyznacznikami powinno być opatrzone cudzysłowem, ponieważ starają się oni tylko mniej lub bardziej nieudolnie pokazywać obowiązujące na świecie trendy, do których praw autorskich nie mogą sobie przecież rościć – te przysługują wielkim kreatorom). Ich blogi i profile to swego rodzaju nowoczesne narzędzia marketingowe. Właściwie cała ich zawartość to w czystej postaci promocja. Poza wpisami (zdjęciami), które są w większości przypadków instrumentem product placement (w sieci można znaleźć cennik usług tego typu), znajdziemy tam także klasyczne reklamy marek odzieżowych.
Źródło: http://www.ekskluzywnymenel.com/2015/09/wrangler-x-ekskluzywny-menel-born-ready.html
Coraz częściej autorzy tych blogów zapraszani są do programów telewizyjnych (na szczęście tylko do tzw. telewizji śniadaniowej) w roli ekspertów. Jednak czy nam się to podoba, czy nie, te młode osoby, które nie mogą się poszczycić stosowanym wykształceniem w tym zakresie ani doświadczeniem (co prawda nie można im odmówić talentu autopromocji), stały się przewodnikami po świecie mody, nie tylko dla młodego pokolenia.
Źródło: http://maffashion.pl/
Źródło: https://www.facebook.com/MAFFASHION.official
Blogi, profile w serwisach społecznych oraz kanały w portalach video prowadzone przez osoby cieszące się ogromną popularnością w sieci, to obecnie kanały, które coraz częściej wykorzystywane są przez marki w komunikacji marketingowej. Właściwie trudno dzisiaj szukać banerów reklamowych firm z zakresu szeroko pojętego lifestyle. Generalnie tego rodzaju klasyczna reklama traci na znaczeniu w każdej dziedzinie, niezależnie od branży czy wieku grupy docelowej.
Producenci aut podążają tą samą drogą. Nacisk kładą na obecność w mediach społecznościowych oraz na łamach blogów. Pionierem w Polsce w tej kwestii był Peugot, który udostępnił samochód blogerowi o pseudonimie Kominek, który w zamian za możliwość testowania auta miał się podzielić ze swoimi czytelnikami wrażeniami z podróży. Dyrektor marketingu Peugota zapytany o pomysł na działania w blogosferze odpowiedział: „Uważamy, że blogi to wspaniały sposób na ciekawe i wiarygodne pokazanie produktu, a także możliwość nawiązania bliższej relacji marki z konsumentami. Przy tym, ich wpływ na życie i decyzje konsumentów rośnie z roku na rok. Peugeot to marka, która jest mocno związana ze stylem życia. Dzięki tego typu działaniom możemy być jeszcze bliżej naszych konsumentów” (http://www.peugeot.pl/aktualnosci/nowy-peugeot-208-testowany-przez-najpopularniejszego-blogera-w-polsce-1/).
Reklamowanie produktów przez autorów dzienników internetowych to obecnie standard. Rzadko kiedy już tego rodzaju działania poddawane są krytyce, a jeśli już to głównie przez dziennikarzy, którzy z racji przepisów i standardów branżowych nie mogę tego czynić otwarcie. Choć firmy rozdając na konferencjach prasowych cenne gadżety starają się wpływać i na tę grupę zawodową, dlatego później trudno wskazać, która recenzja jest rzetelna, a która powstała z „inspiracji” producenta. Inni blogerzy nie zabierają powszechnie głosu w sprawach komercjalizacji swoich blogów, w większości przypadków sami liczą na jakieś intratne propozycje. Szacunek należy się bardzo małej grupie blogowych ortodoksów, którzy brzydzą się wpisami pisanymi pod dyktat koncernów i deklarują, że tego rodzaju wpisów czytelnicy nigdy nie znajdą u nich. Choć i to może być promocyjna agitka.
Współcześnie praktycznie cała komunikacja marketingowa online związana jest właśnie z Ibound Marketingiem. Firmy coraz częściej sięgają po takie formy jak reklama natywna, które są niczym innym jak „nowoczesnymi” – bo bez specjalnego oznaczenia, artykułami sponsorowanymi. Obecnie trwa dyskusja nad etycznością tego rodzaju działań, ale to już temat na inną dyskusję. Wydaje się, że Inbound Marketing zdominuje komunikację marketingową w przyszłości. Tym bardziej, że Google robi wszystko, aby o miejscu strony w wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, decydowały wartościowe treści oraz linki prowadzące ze stron o pewnej reputacji związanych tematycznie z marką.
Więcej na temat Inbound Marketingu znajdziesz tutaj
Podsumowanie
Inbound Marketing to strategia, która jest skuteczna i efektywna, wtedy kiedy jest wdrożona kompleksowo. Podstawą działań w tym zakresie jest wiedza o potencjalnych klientach. Warto posłużyć się tutaj tzw. personami, czyli tzw. modelowymi przedstawicielami grupy docelowej. Gdy poznamy ich motywacje,, pragnienia i tęsknoty (monitorowanie komentarzy w serwisach społecznościowych, itp.), będziemy mogli precyzyjnie przygotować treści. Potem wystarczy tylko wybrać odpowiednie kanały. Tutaj blogi są niezastąpionym instrumentem. To najlepszy sposób na zwiększenie liczby odwiedzających firmową stronę. Naturalnie wszystkie działania muszą być wsparte działaniami z zakresu pozycjonowania.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami w dziedzinie marketingu http://fusioninboundmarketing.pl/
Może to Ci się spodoba
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej – prognoza na 2015 rok
Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą
Content Marketing – skuteczność musi kosztować
Oferowanie klientom ciekawych treści to obecnie jedna z najbardziej popularnych strategii marketingowych. Jednakże, aby była ona skuteczna, treści muszą być wartościowe, podane w atrakcyjnej formie. Takie podejście wiąże się z
adblast.com – rewolucja w reklamie internetowej
Cztery kanały komunikacji internetowej – display, social, search i mobile w jednym miejscu, prosty w obsłudze interfejs, a co najważniejsze optymalizacja wydatków na reklamę w sieci – to wszystko oferuje
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!