Instagram – skuteczne formaty reklamowe
Wizualna komunikacja marketingowa to jeden z najnowszych trendów. Rozwój technologii, a szczególnie szybkiego Internetu, pozwolił na przeglądanie wysokiej jakości zdjęć i filmów na wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych, praktycznie w każdym miejscu na kuli ziemskiej. Liderem w promocji marek przy pomocy zdjęć jest Instragram. Koncernom oferuje szerokie możliwości, głównie w zakresie kreowania pożądanego wizerunku. Warto przyjrzeć się dostępnym formatom reklamowym.
Instagram – atrakcyjne formy reklamy
Przy pomocy tego serwisu można dotrzeć do bardzo atrakcyjnej grupy klientów. Upodobali sobie go ludzie młodzi i aktywni, którzy chcą być na bieżąco, nie tylko z życiem swoich idoli (gwiazd sportu, muzyki i tzw. celebrity), ale także z ofertami w zakresie lifestyle. Instagram ma na całym świecie ponad 300 milionów miłośników. To swego rodzaju aplikacja, która umożliwia robienie i szybkie publikowanie zdjęć w sieci. Jej potencjał już dawno dostrzegł Mark Zuckeberg, odkupił ją za 737 milionów dolarów w chwili, gdy znana była wąskiej grupie internautów. Serwis dość szybko otworzył się na reklamodawców, którzy chcieli promować swoje produkty w otoczeniu ludzi znanych i podziwianych. Obecnie oferuje kilka ciekawych formatów, które warte są uwagi.
Carousel Ads
To format reklamy, który został niedawno wprowadzony. Służy generalnie do opowiadania historii. Reklama karuzelowa działa bardzo prosto. Marka przy pomocy kilku zdjęć (maksymalnie 4) ma możliwość przedstawienia jakiejś historii, użytkownik po prostu palcem przesuwa w lewo zdjęcia, które wyświetlają się jedne po drugim na ekranie smartfona lub tabletu (https://vimeo.com/121179555) tworząc pewną całość/opowieść. Wiele koncernów w ten sposób pokazuje proces technologiczny produkcji swoich produktów, nierzadko można spotkać także relacje w wydarzeń sportowych i kulturalnych, których marka jest sponsorem lub mecenasem. Doskonale sprawdza się w prezentacji akcji charytatywnych.
Sponsored Post
Instagram wzorem innych serwisów wprowadził także możliwość publikowania płatnych treści. Reklamy pojawiają się na tablicy głównej wraz z innymi postami. Wyglądem są bardzo do nich zbliżone, jedynie posiadają oznaczenie „sponsored”. Można je polubić, udostępnić lub ukryć. Administratorzy serwisu dbają o to, aby zdjęcia były wysokiej jakości, a same reklamy były ciekawe i angażujące.
Ostatnio Instagram „uśmiechnął się” do branży e-commerce. Narzędzie LikeAndBuy.It pozwala połączyć zdjęcie z ofertą w sklepie internetowym. Funkcja ma dwie opcje: Link-toBay i Mail-to-Bay. Ta pierwsza, czysto komercyjna, to po prostu spersonalizowany link zakupowy, przy pomocy którego będzie można przejść do zbioru zdjęć wybranego produktu. Teraz po znalezieniu ciekawej oferty przy pomocy jednego kliknięcia będziemy mogli się przenieść, jak w czeskim filmie Arabella (jedynie tam zamiast przycisku wykorzystywano magiczny pierścień), na stronę sklepu. Z kolei druga, ma bardziej wymiar informacyjny. To swego rodzaju spersonalizowany Newsletter tworzony na podstawie dotychczasowej aktywności użytkownika w serwisie. Wystarczy nacisnąć, a otrzymamy na e-mail informację, gdzie przeglądane produkty można nabyć.
Czynniki decydujące o skuteczności
O sukcesie firmy decyduje wiele czynników. Jednakże wielu specjalistów od marketingu gotowych jest udowodnić tezę, że ich kreatywność ma największy wpływ na powodzenie każdego przedsięwzięcia biznesowego. Gdy się przyjrzeć bliżej historii takich firm, jak Apple czy Coca – Cola to trudno się z nią nie zgodzić. Współcześnie marki głównie w Internecie podbijają umysły klientów ( zasadniczo młodych, ale nie tylko), to tam kształtowane są ich potrzeby i oczekiwania. Niebagatelną rolę w tym zakresie odgrywają serwisy społecznościowe, które specjalizują się w wizualnej komunikacji marketingowej. Tutaj nie potrzeba zbędnych słów, wszak instrumentem są obrazy.
Aby odnieść sukces na Instagramie należy:
-
- mieć produkt pasujący do tej platformy. Musi on dać się w sposób atrakcyjny wizualnie zaprezentować szerszej publiczności, pobudzać wyobraźnię i pragnienie jego posiadania. Najlepsze efekty można osiągnąć z rzeczami z szeroko pojętego obszaru lifestyle. Jeśli masz produkt, które może ludziom dać odrobinę szczęścia to się nie wahaj, Instagram jest idealnym miejscem do jego promocji.
-
- uczynić wszystko, aby firmowy kanał stał się popularny. Najlepszym sposobem jest nawiązanie współpracy z osobami znanymi, gwiazdami sportu czy muzyki. One mają obecnie największy wpływ na młode pokolenie, szczególnie w okresie dojrzewania. W popularyzacji kanału dużą rolę odgrywają hashtagi, czasem ciekawa informacja ginie w natłoku poprzez źle dobrane hashtagi.
-
- publikować wysokiej jakości treści, które będą w stanie szybko przyciągnąć uwagę dużej publiczności. Należy pamiętać, że treści, które będą świetnie „chodziły” w innych kanałach, nie zawsze sprawdzą się na Instagramie. To specyficzny kanał komunikacji. Publikowane zdjęcia muszą w szybki sposób przykuwać uwagę i inspirować. W takim szumie informacyjnym, jaki panuje w sieci, to nie jest łatwe zadanie.
Podsumowanie
Coraz więcej marek wykorzystuje Instagram w komunikacji marketingowej. Eksperci wskazują, że Instagram może pochwalić się wysokim współczynnikiem konwersji. Są przekonani, że stanie się lada dzień obowiązkowym elementem mix marketingu online. Ponadto operuje on językiem, który jest zrozumiały pod każdą szerokością geograficzną. Na dodatek obraz jest w stanie poruszyć szybciej i mocniej emocje niż najlepszy tekst.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Z chaosu rodzi się Kampania. Platforma SocialOn dla firm stawiających na widoczność w sieci
Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę i w dalszym ciągu nie przekonuje Cię pomysł reklamowania się w Internecie, to prawdopodobnie toniesz w pieniądzach i w zasadzie żadnej reklamy i tak
Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary
Wszyscy twórcy treści na platformach takich jak YouTube, TikTok czy Instagram, którzy na tej działalności zarabiają, mają obowiązek zgłoszenia się do wykazu dostawców audiowizualnych usług medialnych, prowadzonego przez KRRiT. To efekt
Komunikacja marketingowa w social media – kilka porad dla początkujących
Współcześnie serwisy społecznościowe tak mocno wrosły w krajobraz Internetu, że nie tylko zwykli użytkownicy nie wyobrażają sobie bez nich życia. Właściciele wielu firm przyznają, że bez aktywnej obecności w portalach
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!