Interaktywny film reklamowy – najnowszy trend w komunikacji marketingowej

Reklama video zmienia się nieustannie. Agencje wciąż eksperymentują z nowymi rodzajami spotów. Obecnie największą popularnością cieszą się, zarówno w sieci, jak i w TV interaktywne filmy reklamowe, których w mniejszym lub większym stopniu możemy być reżyserami.

Współczesny Internet pod znakiem video

Rozwój technologiczny sprawił, że oglądanie filmów wysokiej jakości bez zakłóceń stało się możliwe nawet na ekranie smartfona. Według badań, ponad miliard ludzi na całym globie obecnie ogląda filmy w Internecie. Wydaje się, że internetowa społeczność znacznie bardziej tolerancyjnie podchodzi do reklam w tej formie. Aż 77 procent internautów byłoby gotowych obejrzeć więcej spotów w zamian za zniesienie opłat w serwisach VoD (http://media2.pl/internet/96208-Polacy-nie-chca-placic-za-VOD-wola-obejrzec-reklamy.html). Pomimo pewnego rodzaju przychylności, producenci wiedzą, że muszą wciąż zaskakiwać odbiorców nowymi pomysłami, aby utrzymać skuteczność tej formy komunikacji marketingowej. Internet daje w tym względzie ogromne możliwości, których byłoby błędem nie wykorzystać. Najnowszym trendem w tym zakresie jest interaktywna reklama video.

Interakcja – element reklamowego video

Format video ewoluuje od momentu jego wprowadzenia. Na początku spoty były bardzo proste (tzw. gadające głowy), obecnie to małe filmy akcji, które nierzadko operują budżetami do niedawna zarezerwowanymi dla filmów. Coraz częściej główne role grają w nich gwiazdy światowego kina czy muzyki. Jednak współczesny odbiorca jest bardzo wymagający, oczekuje, że każda następna reklama go czymś nowym zaskoczy, jeśli nie kreacją to przynajmniej formą. Największe wymagania w tym względzie mają internauci, których różnorodność sieciowych reklam mocno rozpieściła. Obecnie tym wyzwaniom ma sprostać interaktywna reklama video. Mówiąc najprościej to klasyczny spot reklamowy, którego możemy być w jakiejś części autorami. Firmy kręcą kilka wersji danego filmu, a następnie internauta podczas jego oglądania wybiera wariant rozwoju akcji.

Genialnym przykładem jest spot reklamowy Hondy. Producent aut nakręcił dwa warianty filmu, bohaterem jednego jest sportowa wersja Hondy Civic Type R, drugiego zwykła jej odmiana. Filmy tworzą jedną całość, oglądający może wybrać film który chce oglądać lub oglądać naprzemiennie kadry z obu, naciskając w tym celu klawisz R. W jednym widzimy jak ojciec rodziny jedzie podstawowym modelem Civica po dzieci do szkoły, w drugim jak bohater jadący sportową wersją bierze udział w napadzie. W obu filmach kierowcę Hondy gra ten sam aktor. To trzeb obejrzeć, nie da się tego po prostu opowiedzieć słowami. Interaktywność posłużyła tutaj pokazaniu, że jeden model auta może mieć dwa oblicza. Sprawdzi się zarówno jako rodzinne auto, jak i sportowy gokart do szybkiej i dynamicznej jazdy, nie tylko na torze wyścigowym.

W chwili obecnej na produkcję tego rodzaju reklam mogą sobie pozwolić tylko największe koncerny, tylko one dysponują wystarczającymi budżetami. Mimo, że są o wiele droższe, to jednak ich twórcy mogą liczyć na dużo większą widownię. Filmy tego rodzaju szybko zyskują zainteresowanie i są rozpowszechniane przez samych internautów, nie tylko w mediach społecznościowych. Według ekspertów, taka reklama o wiele bardziej angażuje niż zwykły spot. Wiele z nich oglądanych jest kilkakrotnie przez jedną osobę, przez co treści w niej zawarte są lepiej zapamiętywane.

Interaktywna reklama stała się dla wielu firm pewnego rodzaju emblematem. Mercedes ma na swoim koncie kilka udanych produkcji w tym względzie. Pod poniższym linkiem można obejrzeć film przedstawiający produkcję jednej z bardziej znanych reklam w tym formacie: https://www.youtube.com/watch?v=p9wcOOSyY6E.

Interaktywność w TV

Popularność interaktywnej reklamy w sieci skłoniła nadawców telewizyjnych do zainteresowania się tym formatem. Oczywiście, z przyczyn technicznych, nie mogą oni zaproponować odbiorcom tak intrygujących filmów, jakie znajdziemy w sieci. Dysponując o wiele skromniejszymi możliwościami, starają się ten deficyt zniwelować ciekawym pomysłem w aspekcie publikacji. Doskonałym przykładem jest reklama czeskiego producenta aut. Twórcom z agencji Change postawiono zadanie ciekawego przedstawienia, nowego i komfortowego rozwiązania, czyli elektrycznie zamykanego i otwieranego bagażnika w Skodzie Superb Combi. Zrealizowano dwa spoty, które jednocześnie wyemitowano (o jednej porze w dwóch kanałach TV). Na pierwszym pokazano auto z otwartym bagażnikiem, na drugim z zamkniętym. Widz zmieniając kanał w TV z pierwszego na drugi pilotem, mógł niejako otwierać i zamykać sam bagażnik na ekranie swojego odbiornika (http://www.changewarsaw.com/projekty/interaktywna-reklama-skody).

Podsumowanie

Według ekspertów zainteresowanie interaktywnymi reklamami będzie cały czas rosło. Potencjał tego rozwiązania jest ogromny, ogranicza je właściwie tylko pomysłowość autorów. Internet w tym względzie oferuje szerokie spektrum możliwości. Coraz więcej firm widząc skuteczność tego rodzaju reklam, nie zrażonych kosztami, stara się je wykorzystywać w komunikacji marketingowej. Po pewnym okresie marazmu, związanym ze znudzeniem filmami reklamowymi, ta forma może przywrócić im dawną świetność.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Pinterest – skuteczny kanał obrazkowej komunikacji marketingowej. Jak wykorzystać jego potencjał?
Next Smartwatch – nowy instrument w komunikacji marketingowej?

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów

Biuletyn informacyjny to bardzo skuteczne narzędzie pozwalające szybko dotrzeć do bardzo wartościowej grupy klientów – internautów, którzy wyrazili już wstępne zainteresowanie marką udzielając zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji –

5 najczęściej popełnianych błędów w SEO

Pomimo wielu zapowiedzi, dziedzina promocji stron internetowych w wyszukiwarkach ma się dobrze i stale się rozwija. Przez długie lata dorobiła się już ogromnego zasobu wiedzy. Jednak mimo wypracowanych przez lata

Reklama internetowa 0 Comments

Inbound Marketing – strategia marketingowa przyszłości

Strategia Inbound Marketing ma szansę w nieodległej przyszłości diametralnie odmienić komunikację marketingową firm. Zmiana zachodzi na naszych oczach, choć na razie zauważalna jest głównie przez specjalistów. Na czym polega ten

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź