Interaktywny film reklamowy – najnowszy trend w komunikacji marketingowej
Reklama video zmienia się nieustannie. Agencje wciąż eksperymentują z nowymi rodzajami spotów. Obecnie największą popularnością cieszą się, zarówno w sieci, jak i w TV interaktywne filmy reklamowe, których w mniejszym lub większym stopniu możemy być reżyserami.
Współczesny Internet pod znakiem video
Rozwój technologiczny sprawił, że oglądanie filmów wysokiej jakości bez zakłóceń stało się możliwe nawet na ekranie smartfona. Według badań, ponad miliard ludzi na całym globie obecnie ogląda filmy w Internecie. Wydaje się, że internetowa społeczność znacznie bardziej tolerancyjnie podchodzi do reklam w tej formie. Aż 77 procent internautów byłoby gotowych obejrzeć więcej spotów w zamian za zniesienie opłat w serwisach VoD (http://media2.pl/internet/96208-Polacy-nie-chca-placic-za-VOD-wola-obejrzec-reklamy.html). Pomimo pewnego rodzaju przychylności, producenci wiedzą, że muszą wciąż zaskakiwać odbiorców nowymi pomysłami, aby utrzymać skuteczność tej formy komunikacji marketingowej. Internet daje w tym względzie ogromne możliwości, których byłoby błędem nie wykorzystać. Najnowszym trendem w tym zakresie jest interaktywna reklama video.
Interakcja – element reklamowego video
Format video ewoluuje od momentu jego wprowadzenia. Na początku spoty były bardzo proste (tzw. gadające głowy), obecnie to małe filmy akcji, które nierzadko operują budżetami do niedawna zarezerwowanymi dla filmów. Coraz częściej główne role grają w nich gwiazdy światowego kina czy muzyki. Jednak współczesny odbiorca jest bardzo wymagający, oczekuje, że każda następna reklama go czymś nowym zaskoczy, jeśli nie kreacją to przynajmniej formą. Największe wymagania w tym względzie mają internauci, których różnorodność sieciowych reklam mocno rozpieściła. Obecnie tym wyzwaniom ma sprostać interaktywna reklama video. Mówiąc najprościej to klasyczny spot reklamowy, którego możemy być w jakiejś części autorami. Firmy kręcą kilka wersji danego filmu, a następnie internauta podczas jego oglądania wybiera wariant rozwoju akcji.
Genialnym przykładem jest spot reklamowy Hondy. Producent aut nakręcił dwa warianty filmu, bohaterem jednego jest sportowa wersja Hondy Civic Type R, drugiego zwykła jej odmiana. Filmy tworzą jedną całość, oglądający może wybrać film który chce oglądać lub oglądać naprzemiennie kadry z obu, naciskając w tym celu klawisz R. W jednym widzimy jak ojciec rodziny jedzie podstawowym modelem Civica po dzieci do szkoły, w drugim jak bohater jadący sportową wersją bierze udział w napadzie. W obu filmach kierowcę Hondy gra ten sam aktor. To trzeb obejrzeć, nie da się tego po prostu opowiedzieć słowami. Interaktywność posłużyła tutaj pokazaniu, że jeden model auta może mieć dwa oblicza. Sprawdzi się zarówno jako rodzinne auto, jak i sportowy gokart do szybkiej i dynamicznej jazdy, nie tylko na torze wyścigowym.
W chwili obecnej na produkcję tego rodzaju reklam mogą sobie pozwolić tylko największe koncerny, tylko one dysponują wystarczającymi budżetami. Mimo, że są o wiele droższe, to jednak ich twórcy mogą liczyć na dużo większą widownię. Filmy tego rodzaju szybko zyskują zainteresowanie i są rozpowszechniane przez samych internautów, nie tylko w mediach społecznościowych. Według ekspertów, taka reklama o wiele bardziej angażuje niż zwykły spot. Wiele z nich oglądanych jest kilkakrotnie przez jedną osobę, przez co treści w niej zawarte są lepiej zapamiętywane.
Interaktywna reklama stała się dla wielu firm pewnego rodzaju emblematem. Mercedes ma na swoim koncie kilka udanych produkcji w tym względzie. Pod poniższym linkiem można obejrzeć film przedstawiający produkcję jednej z bardziej znanych reklam w tym formacie: https://www.youtube.com/watch?v=p9wcOOSyY6E.
Interaktywność w TV
Popularność interaktywnej reklamy w sieci skłoniła nadawców telewizyjnych do zainteresowania się tym formatem. Oczywiście, z przyczyn technicznych, nie mogą oni zaproponować odbiorcom tak intrygujących filmów, jakie znajdziemy w sieci. Dysponując o wiele skromniejszymi możliwościami, starają się ten deficyt zniwelować ciekawym pomysłem w aspekcie publikacji. Doskonałym przykładem jest reklama czeskiego producenta aut. Twórcom z agencji Change postawiono zadanie ciekawego przedstawienia, nowego i komfortowego rozwiązania, czyli elektrycznie zamykanego i otwieranego bagażnika w Skodzie Superb Combi. Zrealizowano dwa spoty, które jednocześnie wyemitowano (o jednej porze w dwóch kanałach TV). Na pierwszym pokazano auto z otwartym bagażnikiem, na drugim z zamkniętym. Widz zmieniając kanał w TV z pierwszego na drugi pilotem, mógł niejako otwierać i zamykać sam bagażnik na ekranie swojego odbiornika (http://www.changewarsaw.com/projekty/interaktywna-reklama-skody).
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów
Biuletyn informacyjny to bardzo skuteczne narzędzie pozwalające szybko dotrzeć do bardzo wartościowej grupy klientów – internautów, którzy wyrazili już wstępne zainteresowanie marką udzielając zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji –
5 najczęściej popełnianych błędów w SEO
Pomimo wielu zapowiedzi, dziedzina promocji stron internetowych w wyszukiwarkach ma się dobrze i stale się rozwija. Przez długie lata dorobiła się już ogromnego zasobu wiedzy. Jednak mimo wypracowanych przez lata
Inbound Marketing – strategia marketingowa przyszłości
Strategia Inbound Marketing ma szansę w nieodległej przyszłości diametralnie odmienić komunikację marketingową firm. Zmiana zachodzi na naszych oczach, choć na razie zauważalna jest głównie przez specjalistów. Na czym polega ten
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!