Jak zrobić dobry film korporacyjny?
To pytanie często pojawia się w głowach specjalistów ds. marketingu oraz wizerunku firmy. W tym artykule spróbujemy ustalić jak uniknąć błędów, które zmienią Twój film korporacyjny w korporacyjną katastrofę. Skupimy się więc na tym co w tego typu filmie najłatwiej jest zepsuć:
-
Firmowe video bez składu i ładu, czyli brak scenariusza
Może wydaje Ci się, że film korporacyjny to nie oskarowa produkcja i wystarczy zgrabnie połączyć ze sobą kilka zdań i kolorowych obrazków. To błąd. Historia w filmie ma ogromne znaczenie, to ona sprawia, że widz zostaje „wciągnięty” i chce poznać ją do końca.
-
Informacyjny chaos, czyli zbyt wiele treści
Pamiętaj o tym, żeby myśleć o filmie z punktu widzenia widza, nie swojego. Dla Ciebie szczegółowa historia firmy jest interesująca, często to spory kawałek Twojego życia, dla widza jednak to trochę za dużo. Lepiej skupić się na historii produktu lub pomysłu, który chcesz pokazać.
-
Niekończąca się opowieść, czyli zbyt długi film
Optymalna długość filmu korporacyjnego to ok. 60 do 90 sekund. Po tym czasie przecięty widz przestaje skupiać na nim swoją uwagę. Dlatego zamiast dokładać do scenariusza kolejne elementy skup się raczej na jego okrojeniu, zostawiając to, co będzie najważniejsze do przekazania.
-
Odwracanie uwagi, czyli zbyt dominująca muzyka
Kusi Cię, żeby wykorzystać w swoim filmie znaną piosenkę? Pamiętaj, że muzyka to tylko tło, jeden z akcentów dopełniających video. Jeśli będzie dominująca widzowie zupełnie nie skupią się na treści filmu i nie zapamiętają o czym był.
-
Co za dużo, to… niekorzystnie, czyli nadmiar animacji
„Nowoczesny” film korporacyjny kojarzy się również z animacjami. Tutaj też możesz wpaść w pułapkę i przedobrzyć. Zbyt szybka akcja, nadmiar efektów, a wszystko to „poupychane” byle jak, byle było z pewnością nie skupi uwagi potencjalnych klientów na produkcie czy firmie.
-
O co właściwie chodzi?, czyli jasny przekaz filmu
Pamiętaj o tym, żeby informacje zawarte w filmie łączyły się w spójną całość i miały jeden cel: zainteresowanie marką i jej produktami. Klient po obejrzeniu video ma po prosu wiedzieć kim jesteś i co oferujesz, a dodatkowo ma wybrać właśnie Twoją ofertę. Myśl o tym od tworzenia pierwszej do ostatniej sekundy Twojego filmu korporacyjnego
-
Głos jak ze studni, czyli o angażowaniu lektora-amatora.
Może Ci się wydaje, że w filmie najważniejszy jest obraz, a wszystkie pozostałe elementy to tylko dodatki, ale wiedz, że ze stworzeniem dobrego video jest jak z doskonałą potrawą: jeden składnik gorszej jakości może zepsuć cały końcowy efekt. Dlatego nie ulegaj pokusie zastąpienia profesjonalnego lektora głosem „Pana Henia” z działu produkcji, czy uczynnej księgowej. Praca profesjonalisty kosztuje – to prawda, ale będziesz mieć gwarancję wysokiej jakości nagrania, Dobry lektor potrafi zbudować klimat filmu, wywołać emocje i wzbudzić zaufanie odbiorcy.
Jak widać stworzenie skutecznego filmu korporacyjnego wcale nie jest prostym zadaniem. Uniknięcie ich pozwoli Ci stworzyć film, który będzie prawdziwą wizytówką Twojej firmy, a w rezultacie przysporzy Ci wielu nowych klientów.
autor: Fest Ekipa
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji w sieci. Sprawdza się zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i budowaniu siły i rozpoznawalności marki. To także kluczowy element
PR w Internecie
Internet zmienił bezpowrotnie Public Relations. Kontakty z otoczeniem firm mocno się zintensyfikowały, komunikacja stała się bardziej dwukierunkowa i wielokanałowa. Do najbardziej efektywnych można zaliczyć blogi i serwisy społecznościowe. O strategiach
Na czym polega content marketing?
Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!