Na czym polega content marketing?

Na czym polega content marketing?

Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy szukali niszy na rynku i nietypowych klientów. Okazuje się jednak, że w klasycznej formie nigdy nie spełniała wymagań firm i większych korporacji. Plakaty, duże banery, billboardy czy ulotki przestały robić wrażenie na konsumentach i wielu z nich po prostu je ignorowało. Na szczęście pojawiła się bardzo obiecująca alternatywa – marketing internetowy. To tam wielu specjalistów upatrywało przyszłość kampanii promocyjnych i rzeczywiście mieli rację. Obecnie jest to miejsce bardzo obiecujące, pobudzające kreatywność i zachęcające do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Czy content marketing to już za mało?

Na wstępie warto wyjaśnić, że standardowa reklama jest bardzo ważna dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Dzięki niej są w stanie dotrzeć do klientów w dużym mieście lub nawet całym kraju. Okazuje się jednak, że można ograniczyć działania i zmniejszyć ilość procedur, a jednocześnie osiągać dużo lepsze efekty. Jak? Niezawodny okazuje się Internet, możliwość tworzenia atrakcyjnych stron internetowych oraz przemyślanych strategii promocyjnych. Od jakiegoś czasu wszystkie działa marketingowe skupione są na nawiązywaniu przyjacielskiej relacji i zachowaniu długotrwałych więzi. Dzięki temu odbiorca będzie wracał i wielokrotnie korzystał z usług lub kupował produkty. Zbudowanie odpowiedniej atmosfery i sieci kontaktów sprzyja firmom oraz ma ogromny wpływ na zyski.

Wśród nowoczesnych i najbardziej skutecznych form z jakich składa się marketing internetowy wymienić należy: krótki film, wpis na blogu, prezentację multimedialną, dowolną formę graficzną (np. infografika, wykres, schemat, animacja) oraz artykuł sponsorowany. O ile pierwsze cztery przykłady cieszyć mają oko kolorami, o tyle ostatni bazuje na doradztwie i kreuje opinie. Przede wszystkim przedstawia produkt lub usługę w korzystnym świetle, wymienia wszystkie zalety, wskazuje na niską cenę, łatwy dojazd do sklepu lub szybką dostawę do domu. Ma w sposób przystępny zachęcić klienta, oddziaływać na jego wyobraźnię, tłumaczyć podstawowe mechanizmy oraz udowodnić wyższość nad propozycjami konkurencji. Przygotowaniem i publikowaniem treści zajmują się agencje reklamowe lub samodzielni copywriterzy.

Na zakończenie należy powiedzieć, że w dzisiejszych czasach reklama decyduje o pozycji rynkowej. Brak informacji na temat przedsiębiorstwa w Internecie to ogromny błąd. Obecnie prawie każdy konsument poszukuje fachowców i specjalistów konkretnej branży, a najszybciej odpowiedź uzyska właśnie korzystając z sieci. Nie musi wychodzić z domu, marnować czasu na dojazdy i rozczarowania. W niektórych przypadkach może obejrzeć cennik, porównać z innymi oraz podjąć najlepszą dla siebie decyzję.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Czym jest marketing internetowy?
Next Wszystko o content marketingu

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

MLM – drogą do sukcesu finansowego?

MLM, czyli z angielskiego Multi Level Marketing lub inaczej network marketing, a po polsku marketing sieciowy, to interesująca forma na założenie własnego biznesu. Co prawda, wielu kojarzy się z handlem

Trendy 0 Comments

Negocjacyjna bitwa o domeny

Polska platforma kupuje rozszerzenie .com za 50 tysięcy euro. Eksperci z branży często nazywają domeny wirtualnymi nieruchomościami i trzeba przyznać, że nie raz sprawdziły się jako dobra inwestycja[1]. Rekordowe transakcje

Trendy 0 Comments

Jak skutecznie komunikować się z klientami? Co lepsze, stary dobry e-mail czy może WhatsApp

Co wybrać, e-mail czy social media do komunikacji z klientami. A może jeszcze ostatnio bardzo popularny WhatsApp. Trzeba pamiętać, że od sposobu komunikacji będzie zależała nie tylko jej skuteczność, ale

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź