Neswletter Marketing – jak zdobyć cennych subskrybentów
Biuletyn informacyjny to bardzo skuteczne narzędzie pozwalające szybko dotrzeć do bardzo wartościowej grupy klientów – internautów, którzy wyrazili już wstępne zainteresowanie marką udzielając zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji – najczęściej poprzez wypełnienie formularza lub rejestrację na stronie. Efektywność Newslettera zależy nie tylko od formy i treści, ale także od dużej bazy teleadresowej. W poniższym tekście podpowiadamy jak pozyskać subskrybentów naszej gazetki.
- Optymalizacja bazy teleadresowej
- – zbieraj odpowiednie dane w odpowiednim czasie. Wiele firm obecnie zbiera duże ilości danych (zjawisko „Big Data”). Szereg tych baz danych to zbiór nieco ogólnych i nieuporządkowanych danych, które nie nadają się w żaden sposób przetwarzać w celach marketingowych. Firmy powinny się skupić na pozyskiwaniu danych tylko w niezbędnym w tym celu wymiarze. Profesjonalny e-mail marketing wymaga, aby w formularzu rejestracyjnym głównie pole z adresem poczty elektronicznej było oznaczone jako obowiązkowe. Inne informacje mogą mieć status dobrowolności. W ten sposób uda nam się zachęcić więcej osób do jego wypełnienia. Internauci są tym bardziej skłonni do pozostawienia swoich namiarów, czym mniej zadamy im pytań.
- Miejsce zamieszczenia formularza rejestracyjnego
- . Najczęściej można odnośnik do niego znaleźć w stopce strony. Jednak to miejsce, które nie sprzyja pozyskaniu dużej ilości danych od użytkowników. Po prostu mało kto go zauważy. Najlepiej go umieścić na widocznym miejscu, w górnej części strony, tak, aby był widoczny bez jej przewijania. Należy także unikać zamieszczania odnośnika do formularza w reklamie typu pop-up.
- Zachęty do rejestracji
- . Internautów najłatwiej skłonić można wymiernymi nagrodami (promocje, kupony rabatowe) lub obietnicą przynależności do ekskluzywnego grona, które będzie zawsze informowane w pierwszej kolejności o wszystkich nowościach, wyprzedażach i imprezach związanych z marką.
- Możliwość rezygnacji
- . W każdym Newsletterze powinna być zawarta informacja o możliwości odstąpienia od subskrypcji. Aby to było wiarygodne, wzór graficzny odwołania powinien być taki sam jak rejestracji. Taka możliwość to wyraz profesjonalizmu i szacunku do klienta, który chce zawsze sam decydować o charakterze swojej korespondencji i wolności w sieci.
- Przykładowy Newsletter
- . Trzeba pamiętać, że łatwiej przekonać internautów do subskrypcji, gdy będą oni widzieli „na co się piszą”. Warto pokazać przyszłym czytelnikom przykładowy biuletyn (najlepiej jeden z ostatnich, który posiadamy w archiwum).
- Wyłącz irytujący system Captcha
- . To rozwiązanie mające chronić przed „nadmierną ilością subskrybentów” Newslettera (blokować rejestrację tzw. bootów) jest bardzo nielubiane przez Internautów.
- Pamiętaj, masz tylko chwilę, aby przekonać internautę do rejestracji
- . Zachęta powinna być krótka, zwięzła i sformułowana dość jasno i precyzyjnie. Potencjalny prenumerator decyzję podejmie w przeciągu kilku sekund.
- Segmentacja klientów
- . Formularz rejestracyjny powinien być tak skonstruowany (zawierać szczegółowe pytania – jednak na zasadzie dobrowolności), aby na podstawie tych danych optymalnie posegregować jego odbiorców. Wiadomo przecież, że czym większa spójność pomiędzy oczekiwaniami a propozycjami zawartymi w Newsletterze, tym większa skuteczność. Warto także spytać przyszłych odbiorców gazetki o częstotliwość jej otrzymywania.
- Powalcz o mobilnych internautów
- . W chwili obecnej obserwujemy szybki rozwój technologii LTE, która umożliwia bezproblemowe korzystanie z Internetu teoretycznie w każdym miejscu na świecie (praktycznie w miejscach gdzie dotarła jakakolwiek cywilizacja). Już dziś więcej zapytań do wyszukiwarek pochodzi z urządzeń przenośnych niż stacjonarnych. W okresie Świąt Bożego Narodzenia 2014 więcej wiadomości e-mail wysłano ze smart fonów i tabletów i niż komputerów stacjonarnych. W tym względzie doskonałym narzędziem do pozyskania danych od użytkowników mobilnych są kody QR. Umieszczone na wszelkich materiałach drukowanych mogą być pomostem do formularza rejestracyjnego. Warto także skorzystać z funkcji autouzupełniania, która ułatwia wypełnianie formularzy oraz z funkcji mailto (czyli każdy kto wyśle e-mail do firmy będzie dodany do listy subskrybentów).
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Jak szybko i skutecznie zwiększyć zasięg działania firmy?
Właściciele firm w wielu branżach (szczególnie sprzedaż i usługi prowadzone przy pomocy Internetu) nie muszą być zdani tylko na klientów ze swojego miasta. Mogą przy pomocy sieci stron regionalnych znacznie
5 głównych elementów skutecznej strategii SEO
Skuteczna strategia marketingowa SEO musi być wielowymiarowa. To w zasadzie zespół działań komplementarnych wobec siebie. Jeśli do każdego podejdziemy z należytą starannością, to możemy być spokojni o wysoką pozycję strony
Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek
Newsletter, pomimo nieustannego rozwoju nowych narzędzi wykorzystywanych przez marki w komunikacji marketingowej w Internecie, to wciąż skuteczny i efektywny instrument. Doskonale nadaje się zarówno do prowadzenia bieżącej komunikacji, jak i
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!