Personalizacja komunikatów reklamowych w sieci – klucz do sukcesu

Personalizacja komunikatów reklamowych w sieci – klucz do sukcesu

Współcześnie klienci od marek wymagają indywidualnego traktowania, nie tylko w zakresie obsługi, ale także marketingu. Firmy, które będą te oczekiwania ignorować lub nie będą im w stanie sprostać, muszą się liczyć z utratą klientów, a co za tym idzie także i zysków. Jak do tego nie dopuścić, podpowiadamy w poniższym tekście.

Wymagający klient – wyzwanie dla marek

Oczekiwania klientów zmieniają się nieustannie, także rosną wymagania stawiane firmom (a dokładnie ich produktom) przez instytucje państwowe w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Chęć im sprostania jak najmniejszym kosztem w większości przypadków kończy się tragicznie (doskonałym przykładem jest sprawa VW, który montował w swoich autach z silnikiem diesla, oprogramowanie optymalizujące czystość spalin podczas testów). Oddzielnym tematem jest zasadność niektórych norm, które muszą spełniać dzisiejsze produkty. Gdyby były one nieco rozsądniejsze i nie zostały dyktowane przez jakieś ideologie, zapewne nie doszło by do wielu skandali. Nie zmienia to jednak faktu, że producenci muszą stale dostosowywać swoje produkty do nowych wymagań, także tych formułowanych przez klientów. A te dotyczą w coraz większym stopniu nie tylko produktów, ale także poziomu obsługi (także posprzedażowej) oraz działań marketingowych. Klienci chcą być indywidualnie traktowani na każdym kroku. Oczekują, że firma zaproponuje im nie tylko produkty spełniające ich osobiste preferencje, ale także reklamy. Obecnie spersonalizowane komunikaty to już standard, tylko w ten sposób można skutecznie i efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Reklamy, które nie leżą w kręgu zainteresowań odbiorców, są całkowicie pomijane, trafiają w próżnię. To także sposób na zoptymalizowanie kosztów działań marketingowych.

„Wiedza to potęgi klucz”

Współcześnie Internet stwarza wyjątkowe możliwości w zakresie personalizacji komunikatów reklamowych. Jednak warunkiem ich maksymalnego wykorzystania jest kompleksowa wiedza o naszych klientach. Tylko w ten sposób można prowadzić skutecznie i efektywnie marketing pod konkretnego klienta.

Oczekiwanej reakcji potencjalnych klientów możemy spodziewać się tylko w wyniku przemyślanych decyzji. Te powinny być podejmowane na podstawie danych (w pierwszej kolejności pozyskanych we własnym zakresie) oraz informacji o efektach poprzednich kampanii marketingowych. Działy marketingu muszą permanentnie analizować pod każdym kątem indywidualne sukcesy  – np. jakie kanały miały największy wpływ na zwiększenie poziomu konwersji. Ten wskaźnik powinien być pewnym azymutem dla wszystkich osób odpowiedzialnych za marketing.

Istotną rolę w perfekcyjnej personalizacji reklam odgrywa wiedza, nie tylko dotycząca najbardziej skutecznych kanałów komunikacji, ale także specyfiki grupy docelowej, a właściwie charakteru modelowych klientów, którzy przyczynili się do zwiększenia konwersji. Te informacje powinny być zbierane z największą starannością przez firmy, których duża część przychodu pochodzi ze źródeł online. Każda firma powinna wypracować sobie ogólne kryteria, na podstawie których te informacje będą segregowane. Jeśli jakaś specyficzny produkt cieszy się zainteresowaniem kobiet w wieku 35-45 lat z dużych miast, to można do tych klientek skierować reklamę bliźniaczo podobnych rzeczy lub wszelkich nowości w tym względzie.

Wielkość przychodu z tzw. koszyka w przypadku sklepów internetowych to jeden z ważniejszych wskaźników. Firmy powinny stale wyciągać wnioski ze zrealizowanych (lub nie) strategicznych celów biznesowych. Warto wiedzieć, który klient do naszego sklepu powrócił i w jakim czasie. Czy kolejny zakup był większy od pierwszego. Warto zachęcać sowich klientów do logowania się na stronie, dzięki czemu będziemy mieli większy zakres informacji. Ponadto będziemy mogli identyfikować klientów, klsyfikować ich po wysokości wydatków lub zainteresowań i na podstawie tych informacji sugerować im zakup innych produktów z danej grupy kategorii lub prezentować im reklamy innych rzeczy, leżących w ich kręgu zainteresowań. Wiadomo przecież, że klienci pozostawiający więcej w kasie sklepu oczkują specjalnego traktowania (indywidualnej obsługi, ekskluzywnej oferty, promocyjnych cen i rabatów, itp.).

Przy podejmowaniu kluczowych decyzji nie można jednak tracić z pola widzenia ogólnej rentowności przedsięwzięcia. Nie każdy klient dla firmy liczy się w takim samym stopniu. Informacja w tym względzie jest bardzo ważna. Nie warto czasem inwestować czasu i środków w klienta (np. w obsługę reklamacji), który nie dość, że nie przynosi firmie zysku, to na dodatek nie jest perspektywiczny. Firma powinna wiedzieć, z którymi odbiorcami warto zacieśnić relacje biznesowe.

Każda firma przy podejmowaniu decyzji powinna bazować nie tylko na informacjach pozyskanych wewnętrznymi kanałami, ale także na informacjach z zewnętrznych źródeł (także tych ogólnodostępnych – np. stopa bezrobocia, siła nabywcza gospodarstw domowych w danym regionie, itp.). Warto także słuchać w tym względzie swoich dostawców czy kooperantów

Podsumowanie

Kompleksowa wiedza o grupie docelowej, to sine qua non skuteczności i efektywności działań marketingowych, nie tylko w sieci. Warto zainwestować w taką wiedzę i warto z niej korzystać. Współcześnie tylko spersonalizowane komunikaty reklamowe są w stanie szybko dotrzeć do odbiorcy. Na dodatek taka forma reklamy pozwala zoptymalizować koszty, czyli osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Social media – nowa era w komunikacji firm z klientami
Next W jaki sposób wykreować dobry wizerunek firmy?

Może to Ci się spodoba

PR w Internecie

Internet zmienił bezpowrotnie Public Relations. Kontakty z otoczeniem firm mocno się zintensyfikowały, komunikacja stała się bardziej dwukierunkowa i wielokanałowa. Do najbardziej efektywnych można zaliczyć blogi i serwisy społecznościowe. O strategiach

Strategia 0 Comments

Marketingowy potencjał koperty

Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci

Strategia 0 Comments

Co zrobić, aby odwiedzający stronę stał się klientem?

Stu procentowy współczynnik konwersji to marzenie każdej firmy. Jednak w rzeczywistości, nawet mimo szeroko zakrojonych działań marketingowych, niskich cen i atrakcyjnych warunków płatności, taki wynik jest niemożliwy do osiągnięcia. Można

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź