Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę
Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House na 30 rynkach.
Zebrano dane z 450 kampanii reklamowych prowadzonych w modelu RTB – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym.
Jak pokazują analizy, internauci najczęściej klikają w reklamy emitowane w soboty i w niedziele (wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, wynosi 0,36 proc.). Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane między godziną 15 a 17 (CTR: 0,41 proc.).
Z danych wynika jednak, że internauci chętniej niż w weekendy decydują się na zakup promowanych na reklamach produktów w dni robocze. Niemal jedna trzecia wszystkich kliknięć zakończonych zakupem notowana jest w poniedziałki i wtorki (32 proc. z całego tygodnia). W tych dniach użytkownicy wykazują największą aktywność zakupową w godzinach porannych między 9 a 10 (na tę godzinę przypada 6 proc. wszystkich transakcji w poniedziałek) oraz między 10 a 11 (7 proc. we wtorek) oraz wieczornych między 19 a 20 (7 proc.).
Jak zauważa Wojciech Głowacki z RTB House, analizy odzwierciedlają sposób w jaki internauci podchodzą do zakupów w sieci – W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych. W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać – dodaje Głowacki.
Dane pochodzą z systemu RTB House. W analizie uwzględniono 30 rynków, na których firma realizowała w lutym 2014 roku kampanie reklamowe w modelu RTB.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Kryzys skłania firmy do cięcia wydatków na marketing
Gospodarcze spowolnienie powoli skłania firmy do cięć i większej rozwagi w wydatkowaniu środków na marketing. Na taki krok nie mogą jednak pozwolić sobie przedsiębiorstwa działające w modelu B2C, zwłaszcza z branży e-commerce. – Nie ma sprzedaży w internecie
Real Time Marketing
Komunikacja marketingowa w Internecie, jeśli chodzi o sposoby dialogu z klientami, praktycznie w niczym nie przypomina tej prowadzonej w świecie realnym. Nowoczesne technologie stwarzają ogromne możliwości, zarówno jeśli chodzi o
Świat XXI wieku – firma w „chmurze”
Od dawien dawna marzeniem teoretyków zarządzania jest, jeśli nie całkowite to przynajmniej częściowe, przeniesienie firm do sieciowej rzeczywistości. Rozwój mobilnego Internetu oraz nowych technologii związanych z wirtualnymi dyskami pozwala tę
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!