Reklama natywna – jakie są jej zalety?
Standardowa reklama, chociaż wciąż trzyma się zaskakująco dobrze, staje w opozycji do współczesnych form polityki wizerunkowej firm i przedsiębiorstw. Dzisiaj w cenie są rozwiązania promujące markę mające na celu wzbudzenie pozytywnych emocji u potencjalnego klienta, chęć utożsamienia się z nią, przekazanie określonych uczuć, idei lub wartości. Tradycyjne banery i okienka pojawiające się na stronach internetowych na pewno nie spełniają tych zadań, a wręcz przeciwnie – irytują i odpowiadają za rosnącą popularność AdBlocka. Idealnym przykładem świadomej i kreatywnej promocji marki jest natomiast reklama natywna. Co to takiego i jakie są zalety uczynienia tego narzędzia podstawą biznesowego PR-u?
Czym jest reklama natywna?
Jeszcze dwa, trzy lata temu mało kto słyszał o tej formie promocji. Natomiast dzisiaj z reklamy natywnej chcą korzystać niemal wszyscy, za granicą działają agencje specjalizujące się tylko w niej, natomiast każdy świadomy przedsiębiorca bierze jej zastosowanie pod uwagi w procesie budowania wizerunku. W Polsce właściciele firm również otwierają się na nią coraz chętniej.
Pomimo rosnącej popularności reklamy natywnej nie ma jasno określonej definicji tego pojęcia. Przyczyny można się doszukać w samej etymologii nazwy – natywne znaczy wrodzone. Natomiast w kwestii mediów internetowych to, co natywne, może się okazać zupełnie różne w zależności od konkretnego portalu. Reklamę natywną na Twitterze stanowi płatny tweet, na Facebooku sponsorowany status, na blogu wpis, natomiast na Pinterest promowane obrazki. Jednak, najprościej rzecz ujmując, to moduł reklamowy zaprojektowany tak, aby subtelnie integrował się ze stroną publikacji i przedstawiał realną wartość dla użytkownika nachalnej promocji konkretnego produktu. O reklamie natywnej, tym co ją charakteryzuje i wyróżnia można stworzyć kilka osobnych artykułów. Ciekawe kompendium wiedzy na ten temat można znaleźć tutaj.
Korzyści
Marketing natywny jest wyjątkowo skuteczny, bo bliższy życiu. Tradycyjne formy reklamy stanowią często wręcz karykaturalny i sztuczny obraz, nie mówiąc już o formie jego podania: byle więcej, byle bardziej nachalnie. Reklama natywna jest pozbawiona tej sztuczności. Charakteryzuje się przystępną formą, która bardzo często sama oszczędza czas użytkownika na poszukiwanie produktu lub usługi. To treści, w których promocja konkretnej firmy czy marki jest zaznaczona bardzo subtelnie, większą uwagę zwraca się natomiast na rzetelność i bogactwo treści związanych z tematem, które mogą zaciekawić potencjalnego klienta. W sieci to również forma pozycjonowania strony w sieci. O tym, jak poprawnie i subtelnie zaznaczać obecność swojej marki w tekście można przeczytać tutaj.
Jeszcze jedną zaletą jest budowanie więzi pomiędzy marką-przekazem, a odbiorcą. Reklama natywna pozwala na bardziej szczegółowe „malowanie” obrazu firmy w oczach klienta, przedstawienie wartości i idei, w oparciu o które działa. Ludzki charakter i dostępność pozwala nie tylko na zdobycie zainteresowania. Pozwala zawrócić na siebie uwagę idealnym użytkownikom, klientom-ambasadorom dla swojej firmy. Przekaz natywny jest bardziej naturalny i wiarygodny, dodatkowo interesujące treści zwiększają prawdopodobieństwo zapamiętania, a nawet mówienia o marce. Mało tego, realizowana w sieci, pozwala na dialog z klientem.
W reklamie natywnej kluczową kwestię stanowi wyczucie i umiejętność takiego wkomponowania nazwy firmy czy marki w treść, aby nie raziło to użytkowników. Podstawową rzeczą jest naturalny kontekst oraz dopasowanie do strony, bloga, czy portalu, na którym udostępnia się treść. Realizacja dobrej kampanii z użyciem tego narzędzia wymaga wiedzy i umiejętności specjalistów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Najpopularniejsze formaty plików do druku
TIF, JPG, GIF, PNG czy PSD i inne. Każdy z tych formatów ma swoje charakterystyczne właściwości i przydaje się w zależności od ostatecznego celu, do którego będzie wykorzystany dany plik.
Real Time Bidding – automatyzacja procesu dystrybucji reklamy w Internecie
Technologia, która umożliwia dystrybucję powierzchni reklamowych pod reklamę display w czasie rzeczywistym jest coraz powszechniej stosowana na całym świecie. Jej popularność wynika z faktu, że oferuje wiele korzyści, zarówno firmom,
Reklama Video na Facebooku – o czym pamiętać i na co uważać
Pomimo zmieniających się nieustannie upodobań internautów oraz ogromnej konkurencji, Facebook wciąż pozostaje liderem w obszarze serwisów społecznościowych. Może poszczycić się najliczniejszą grupą użytkowników i największym zasięgiem. To także najczęściej wykorzystywany
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!