Rok 2014 w rękach Apple’a i Samsunga
Co się działo na rynku producentów i urządzeń mobilnych na przestrzeni ostatnich kilku lat? Czy w tym roku czekają nas większe przetasowania? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza danych zebranych przez firmę Gemius. Podjęli się jej naukowcy z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.
Zdaniem dr. Leszka Bukowskiego z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, w tym roku Polacy coraz chętniej będą serfowali po sieci przy pomocy swoich smartfonów i tabletów. – To zjawisko obserwujemy wszędzie na świecie i Polska na pewno nie będzie wyjątkiem – uważa naukowiec.
– Co więcej, produkty Apple’a i Samsunga będą generowały zdecydowaną większość ruchu w polskim Internecie mobilnym. Nic nie wskazuje na to, aby 2014 rok przyniósł nam w tym względzie jakieś niespodziewane zmiany. Pytaniem natomiast jest, czy przyrost udziału Samsunga nadal będzie tak gwałtowny, czy też raczej się ustabilizuje i Apple nie będzie już traciło na rzecz Koreańczyków – mówi dr Bukowski.
Ekspert z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych zwraca uwagę na trzy zjawiska, które wynikają z analizy danych pokazujących udział urządzeń mobilnych poszczególnych producentów w ruchu internetowym od połowy 2010 roku.
– Po pierwsze, produkty Apple’a, tj. iPhon’y i iPad’y, są w czołówce urządzeń, z których generowany jest ruch w polskim Internecie mobilnym. Od połowy 2011 aż do końca 2013 roku większość tego ruchy była generowana właśnie z urządzeń z opatrzonych symbolem nadgryzionego jabłka. Pozycja Apple jest tutaj stabilna. Apple jest firmą, która wręcz inicjowała swoimi produktami całą mobilną rewolucję i od kilku lat niezmiennie jest w awangardzie nowatorskich rozwiązań w dziedzinie technologii mobilnych – mówi dr Bukowski.
Naukowiec zwraca też uwagę na słabnącą pozycję Nokii. – Już w połowie 2011 roku większość ruchu w Internecie mobilnym była generowana z urządzeń Apple’a a na początku 2012 roku Nokia zaczęła ustępować miejsca Samsungowi. W końcu wraz z początkiem 2013 roku Sony również wyprzedziło Nokię swym udziałem w polskim Internecie mobilnym – zauważa ekspert. Podkreśla jednak, że Nokia na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego zdania – To marka, którą wielu konsumentów wciąż darzy sporym sentymentem a w potężnym tandemie z Microsoftem może sprawić niespodziankę i zaskoczyć nowymi rozwiązaniami – uważa dr Bukowski.
– Po trzecie, koreański Samsung ma coraz większy udział jeżeli chodzi o ruch w polskim Internecie mobilnym. Początkowo, a więc w latach 2010 – 2011, udział Apple’a był poza zasięgiem Samsunga. Pierwsza i druga generacja Galaxy S ustępowały pod wieloma względami produktom Apple’a. Jednak od połowy 2012 roku (Samsung Galaxy S III zawitał na polski rynek w czerwcu 2012 roku) przyrost udziału Samsunga w Internecie mobilnym stał się gwałtowniejszy niż Apple – tym samym wraz z początkiem 2014 roku Samsung jest liderem. Samsung musiał się wiele nauczyć jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne i dopiero trzecia generacja jego flagowej platformy Galaxy S była na tyle dopracowanym produktem, by stać się dla wielu urządzeniem „kultowym” – podsumowuje dr Leszek Bukowski z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.
W styczniu 2014 roku ruch z tabletów i smartfonów w polskiej sieci utrzymywał się na poziomie 10 proc. To ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (4 proc. w styczniu 2013 roku) i dwa razy mniej niż średnia światowa (24 proc., źródło: StatCounter).
Dane, na których oparto analizę, pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Automatyzacja Inbound Marketingu
Czym właściwie jest Inbound Marketing? To strategia, w której najważniejsze jest tworzenie przyciągających uwagę treści, dzięki czemu odbiorca na własną rękę dąży do odnalezienia ich twórców, a co za tym
Twitter – 7 grzechów głównych w komunikacji marketingowej
Coraz częściej Twitter wykorzystywany jest w komunikacji marketingowej. Firmy cenią sobie fakt, że w sposób zwięzły i prosty można szybko przekazać pewną myśl swoim zwolennikom. Jakich błędów unikać, aby zyskać
SEO w mobilnym marketingu – potrzeby internautów w centrum uwagi
Rozwój mobilnego Internetu, a co za tym idzie wzrost ruchu na stronach www pochodzącego z wyszukiwarki mobilnej, zmusza firmy do gruntownego przemyślenia potrzeb swoich zwolenników. Wszak wiadomo, że preferencje użytkowników
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!