Statystyki potwierdzają: content is king

Statystyki potwierdzają: content is king

„Content is king” – to zdanie autorstwa Billa Gatesa padło w 1996 roku. W przeciągu ostatnich dwóch dekad nie straciło na aktualności, wręcz przeciwnie – obserwując trendy na rynku marketingu, dostrzec można wzrost popularności inbound marketingu oraz content marketingu.

XXI wiek to era nowoczesnych technologii oraz przemian, jakie te generują właściwie w każdej dziedzinie – gospodarce, społeczeństwie, a nawet marketingu. Tradycyjne formy reklamy odchodzą powoli do lamusa. Postępowy, świadomy konsument na własną rękę poszukujący danych na temat produktów, firm i usług, zwracający uwagę na wiele czynników podczas procesu zakupowego, wymaga nowego podejścia ze strony przedsiębiorców. Klienci oczekują przydatnych informacji na interesujące ich tematy, wchodzenia w interakcję i traktowania ich jako równorzędnych partnerów, których zdanie i wartości też się liczą.

Daj się znaleźć!

Idea inbound marketingu jest prosta: przedsiębiorca nie „wpycha” nachalnie informacji na temat firmy i produktu konsumentowi, ale dba o to, by klient mógł bez problemów znaleźć jego markę w internecie. Jak wynikało z badań londyńskiego Digital Doughnut Inbound Marketing Survery, tę formę marketingu zaadaptowało nawet 80% firm i w przeważającej mierze przedsiębiorcy przyznają, że jest ona efektywna – dzięki niej wzrasta rozpoznawalność marki. Ten rodzaj marketingu pozwala także na zdobywanie leadów. Najczęściej firmy stosujące inbound marketing wykorzystują social media i SEO (optymalizację dla wyszukiwarek internetowych).

Królem jest treść

Content marketing to działania mające na celu dostarczenie konsumentom atrakcyjnych treści – czy to w formie artykułów, e-booków czy filmów. Przez niektórych badaczy uważany jest za część składową inbound marketingu, inni klasyfikują go jako osobną technikę marketingową. Ma w sobie potencjał, nie dziwi więc, że jest coraz chętniej wykorzystywany w kampaniach marketingowych. Demand Metric donosi, że stosowany jest nawet przez około 90% wszystkich organizacji. Chętniej posiłkują się nim marketerzy w komunikacji B2B (91%), ale jego potencjał doceniany jest także w sektorze B2C (86%).

Z kolei raport CMI „2016 Benchmarks, Budgets and Trends – North America” przedstawia podobne statystyki: szacuje się, że content marketing używany jest przez około 88% firm i nastąpił tu wzrost o 1% w stosunku do 2015. 30% respondentów potwierdza, że działania te są z całą pewnością efektywne. Efektywność rośnie wraz z doświadczeniem – pośród zaprawionych już na polu marketingu treści osób odsetek deklarujących skuteczność działań wzrasta do 64%. Brak efektywności w firmach, które dopiero startują z wykorzystaniem content marketingu, może wynikać po części z niedopracowanej strategii marketingowej – zaledwie 32% respondentów przyznaje, że korzysta z konkretnego udokumentowanego planu działań w tym względzie. Zwiększa się również liczba produkowanych treści: 76% firm przyznaje, że w 2016 roku stworzy więcej treści niż w roku poprzednim.

Patrząc w przyszłość

Z badań Demand Metric wynika, że osoby zarządzające w firmach komunikacją marketingową w przeważającej mierze widzą jej przyszłość właśnie w contencie – tak deklaruje 78% z nich. Tego typu forma marketingu jest tańsza niż tradycyjna, cechuje się także większą skutecznością. Nawet 70% klientów preferuje zdobywanie informacji o markach i produktach z artykułów niż klasycznych reklam, które często są przez odbiorców ignorowane – większość konsumentów pomija reklamy telewizyjne i nie odczytuje przysyłanych im maili reklamowych. Z kolei dostarczenie odpowiednich treści wpływa na tworzenie pozytywnego wizerunku marki i sprawia, że klienci czują, iż poprawia się ich relacja z przedsiębiorstwem. Te wszystkie dane zdają się potwierdzać, że słowa Billa Gatesa pozostaną aktualne jeszcze przez wiele lat – a polskie firmy w swoich strategiach marketingowych powinny ruszyć tropem przedsiębiorstw zagranicznych.

Previous Najlepszy internet do domu
Next Warszawa w oczach turystów – co zobaczyć?

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Na czym polega content marketing?

Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców

Strategia 1Comments

Jak tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji w sieci. Sprawdza się zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i budowaniu siły i rozpoznawalności marki. To także kluczowy element

Content marketing 0 Comments

Artykuł sponsorowany – jaki jest, jaki powinien być, a jaki nie powinien?

Ilość reklam w internecie sprawia, że materiały promocyjne są czytane coraz rzadziej przez ludzi. Świetna alternatywą na to, by przemycić jakieś informacje o marce są właśnie artykuły sponsorowane – jak

1 Comment

  1. Angelika
    05 października, 11:39 Reply
    Content to obecnie już podstawa - wysokie jakościowo, odpowiednie treści są dobrze odbierane nie tylko przez samych użytkowników, ale także i przez algorytm Google.

Zostaw odpowiedź